Саопштења
05. 11. 2014.
УНС: И даље без транспарентности финансирања и власништва у медијима
Удружење новинара Србије (УНС) придружује се кампањи Европске федерације новинара (ЕФЈ) поводом 5. новембра, „Подржи новинарство“ (Stand Up for Journalism). Ове године, кампања је посвећена указивању на све већу власничку концентрацију у медијима и њен негативан утицај на квалитет новинарства и услова рада новинара.
УНС је сагласан са ставом ЕФЈ да власничка концентрација медија представља претњу медијском плурализму и да се концентрацијом власништва у медијима ствара могућност контроле информисања.
УНС истиче да новим Законом о информисању и медијима, садржи одредбе које обезбеђују медијски плурализам, али да пракса у Србији не прати законске одредбе, те да потпуне транспарентности власништва у медијима и даље нема.
Од 2010. године, постало је јасно да две националне телевизијске фреквенције у Србији држи један власник, а Регулатор није учинио ништа како би спровео контролу и утврдио да је у овом случају озбиљно нарушен медијски плурализам. Такође, још увек је могуће да оф шор компаније буду власници медија, што додатно отежава контролу концентрације власништва.
УНС поздравља одредбу у новом Законом којом је предвиђена и транспарентност финансирања медија од стране државе, али жали што је одбијен амандман УНС-а који је предвиђао и транспарентност новца који медијима стиже од домаћих и страних донатора.
УНС због тога сматра да је начин финансирања медија у Србије остао нетранспарентан.
УНС жали што је током усвајања сета медијских закона пропуштена прилика да подаци о власништву и финансирању медија постану јавно доступни и да се тако омогући грађанима да знају ко стоји иза медија које читају/слушају/гледају.
Коментари (1)
Остави коментар08.12.
2014.
Dala baba banku.....
A i vi ste prodali vase clanove iz lokalnih medija, doduse ne tako bezobrazno kao NUNS i onaj bestidni Vukasin Obradovic.
Одговори