Саопштења
18. 07. 2012.
Нова влада да реализује Медијску стратегију
Заједничко саопштење УНС-а, НУНС-а, АНЕМ-а, Локал преса и НДНВ-а
Медијска удружења и асоцијације ће учинак нове владе Србије у односу на медијску сцену мерити превасходно односом према Медијској стратегији.
У мери у којој буду испуњени захтеви из тог документа, на којима су удружења и асоцијације инсистирали протеклих година, биће цењена спремност владе да заиста спроведе дуго очекиване реформе у сектору медија. Новој власти се већ на примеру продаје листа Политика пружила прва прилика да обезбеди транспарентност власништва у медијима, што је обећала у Коалиционом споразуму.
Медијска удружења и асоцијације очекују да се испуне обећања из Медијске стратегије везана за повлачење државе из власништва над медијима, промену начина трошења буџетских средстава намењених медијима, односно прелазак на пројектно финансирање, као и мере које треба да створе равноправне услове за све који послују на медијском тржишту Србије.
Подсећамо да удружења и асоцијације нису прихватили став да у Србији треба формирати још шест регионалних јавних сервиса, као ни став да савети националних мањина треба да буду власници мањинских медија. Наставићемо, када је реч о овим питањима, да се боримо за решења за која верујемо да су примеренија приликама у Србији, али и стандардима развијеног демократског друштва.
Поздрављамо спремност политичара који преговарају о формирању нове владајуће коалиције да укину Закон о јавном информисању, али подсећамо да је Уставни суд Србије рестриктивне одредбе тог закона одавно ставио ван снаге. То је учињено након снажног протеста демократске јавности, у чему су значајну улогу играле акције удружења и асоцијација, па се то не може тумачити као достигнуће будуће владе, него као спровођење одлуке надлежног суда.
Поздрављамо и спремност да се истраже наводи из извештаја Савета за борбу против корупције који је потписала Верица Бараћ. Очекујемо да ће то резултирати утврђивањем чињеница, али и да ће бити праћено мерама које треба да спрече коруптивно понашање, ограниче право министарстава да новац пореских обвезника троше за пружање финансијске подршке медијима који су им наклоњени и да доведу до либерализације рекламног тржишта.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.