Вести
14. 11. 2011.
Бољи менаџмент прави одговор медија на кризу
Медији у Србији суочени су са падом прихода од огласа од почетка глобалне економске кризе 2008, а њен нови талас могао би додатно да отежа пословање у овој области.То је закључак учесника тродневног семинара „Прелазак са традиционалних на нове медијске канале“ који је прошле седмице одржан на Копаонику у организацији невладине организације „Интеграције сада!“ и уз подршку Амбасаде Сједињених Америчких Држава у Београду.
Мишел Фостер, медијски консултант из Вашингтона, указала је да се специфичност Србије огледа у чињеници да на малом тржишту делује скоро хиљаду медијских кућа, али је истакла да се ова врста пословања суочава са проблемима и у најразвијенијим земљама. Осим пада прихода од огласа услед кризе, традиционалне медијске платформе, штампу, радио и телевизију, угрожавају интернет и мобилна телефонија као нови видови дистрибуције информативних и забавних садржаја, који имају све бројнију публику и растући профит.
Фостерова је менаџерима из двадесетак најзначајнијих медијских кућа у нашој земљи предочила стратегије великих издавача у САД којима они настоје да задрже публику и оглашиваче. Један од највећих изазова је коришћење нових платформи за дистрибуцију садржаја, првенствено интернета.
Она је објаснила да и највећи издавачи покушавају да нађу оптимално решење за остваривање прихода од својих интернет-портала, ограничени чињеницом да је већина онлајн садржаја доступна бесплатно.Истовремено, велику важност имају активности на оснаживању медијских брендова и богаћење њихове понуде, како путем традиционалних, тако и путем нових платформи, чему нужно претходи анализа навика и потреба публике и разумевање маркетиншких циљева оглашивача.
Учесници семинара су се сложили да је упознавање са стратегијама које су развијене у највећим медијским кућама на свету веома важно и у многим аспектима примењиво у пословању на српском тржишту.
Антрфиле : Избори коче агенду медијске стратегије
Зоран Секулић, директор агенције Фонет и представник медијског сектора у Радној групи за израду медијске стратегије, предочио је учесницима семинара тешкоће приликом усвајања документа који трасира правце развоја јавног информисања у Србији до 2016.
Он је изразио сумњу да ће рокови из акционог плана за спровођење стратегије бити испуњени, пре свега када је реч о преласку са буџетског на пројектно финансирање пошто ће завођење реда на медијској сцени вероватно каснити због избора следеће године.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.