Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Бољи менаџмент прави одговор медија на кризу
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

14. 11. 2011.

Извор: Данас

Бољи менаџмент прави одговор медија на кризу

Медији у Србији суочени су са падом прихода од огласа од почетка глобалне економске кризе 2008, а њен нови талас могао би додатно да отежа пословање у овој области.

То је закључак учесника тродневног семинара „Прелазак са традиционалних на нове медијске канале“ који је прошле седмице одржан на Копаонику у организацији невладине организације „Интеграције сада!“ и уз подршку Амбасаде Сједињених Америчких Држава у Београду.

Мишел Фостер, медијски консултант из Вашингтона, указала је да се специфичност Србије огледа у чињеници да на малом тржишту делује скоро хиљаду медијских кућа, али је истакла да се ова врста пословања суочава са проблемима и у најразвијенијим земљама. Осим пада прихода од огласа услед кризе, традиционалне медијске платформе, штампу, радио и телевизију, угрожавају интернет и мобилна телефонија као нови видови дистрибуције информативних и забавних садржаја, који имају све бројнију публику и растући профит.

Фостерова је менаџерима из двадесетак најзначајнијих медијских кућа у нашој земљи предочила стратегије великих издавача у САД којима они настоје да задрже публику и оглашиваче. Један од највећих изазова је коришћење нових платформи за дистрибуцију садржаја, првенствено интернета.

Она је објаснила да и највећи издавачи покушавају да нађу оптимално решење за остваривање прихода од својих интернет-портала, ограничени чињеницом да је већина онлајн садржаја доступна бесплатно.Истовремено, велику важност имају активности на оснаживању медијских брендова и богаћење њихове понуде, како путем традиционалних, тако и путем нових платформи, чему нужно претходи анализа навика и потреба публике и разумевање маркетиншких циљева оглашивача.

Учесници семинара су се сложили да је упознавање са стратегијама које су развијене у највећим медијским кућама на свету веома важно и у многим аспектима примењиво у пословању на српском тржишту.

Антрфиле : Избори коче агенду медијске стратегије

Зоран Секулић, директор агенције Фонет и представник медијског сектора у Радној групи за израду медијске стратегије, предочио је учесницима семинара тешкоће приликом усвајања документа који трасира правце развоја јавног информисања у Србији до 2016.

Он је изразио сумњу да ће рокови из акционог плана за спровођење стратегије бити испуњени, пре свега када је реч о преласку са буџетског на пројектно финансирање пошто ће завођење реда на медијској сцени вероватно каснити због избора следеће године.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси