Вести
24. 04. 2018.
Домаћа онлајн медијска сфера на једном месту
Онлајн медијска сфера у Србији постаје све живља и већа, нарочито у мањим градовима. Једноставно и лако креирање сајтова и доступност интернета омогућили су да скоро свако, са скромним ресурсима и минималним техничким знањима, може да постане медиј, што је у значајној мери допринело промени медијске слике у Србији.
Како би мапирала онлајн медије и ушла у детаљнију анализу окружења у коме делују, SHARE Фондација је креирала Базу онлајн медија, интерактивни интернет ресурс који је на располагању новинарима, истраживачима и јавности. Циљ базе је да на једном месту транспарентно представи информације о онлајн медијској сфери и самим медијским порталима који су од значаја за информисање грађана.
База обједињује информације о интернет страницама које су искључиво регистроване као интернет медији или представљају нерегистроване дигиталне медијске портале. Поред најважнијих информација, попут оснивача медија, новца добијеног из јавних извора или главног и одговорног уредника, база садржи и друге корисне податке о порталима: седиште, локацију сервера где је сам сајт хостован и сл.
Сви подаци о онлајн медјима се могу бесплатно преузети у машински читљивом формату ради лакше обраде и анализе. Осим података, на сајту Базе онлајн медија су доступне друге корисне информације, попут коришћених извора, публикација и других ресурса значајних за анализу онлајн медија. Такође, на сајту се налази одељак “Истраживање”, на коме ће бити објављивани текстови у вези са онлајн медијима као производ истраживања SHARE Фондације, њених партнера из цивилног сектора и медијске заједнице, као и других заинтересованих актера.
Подаци о онлајн медијима ће се континуирано додавати и ажурирати и план је да се у процес активно укључи медијска заједница, како би нам помогла да комплетирамо непотпуне или допунимо нове податке о онлајн медијима. База је замишљена пре свега као колаборативни ресурс који ће омогућити да имамо што прецизније и релевантније информације ради добијања потпуне слике о стању онлајн медија у Србији.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.