Вести
20. 05. 2017.
Продаја листа Ало под велом тајне
Саша Благојевић, директор и сувласник маркетиншке агенције Трилениум, основао је фирму "Дневне новине Ало", на истој адреси и са истом делатношћу на којој се већ налази лист Ало.
На сајту Агенције за привредне регистре (АПР), Благојевић је као власник новина уписан 27. марта ове године, са оснивачким капиталом од 18,6 милиона динара. Постојећи лист Ало и даље је у власништву компаније Ringier Axel Springer, а међу запосленима се увелико прича да Рингијер планира његову продају.
Благојевић није познат широј јавности, нити се икада бавио медијима, мада се спекулише да је близак врху власти. Покушали смо од њега да добијемо одговор на питање који су били његови мотиви да уплови у медијске воде, али није одговарао на наше позиве. Економски стручњаци са којима смо разговарали сматрају да Благојевић намерава да купи Ало, али им је необичан начин на то који то ради, региструјући нову фирму поред већ постојеће издавачке куће. У АПР-у кажу да, са законске стране, ту нема ничег спорног.
– По Закону о јавном информисању и медијима, не постоје ограничења везана за назив медија, као што је то случај са Законом о привредним друштвима – поручили су нам из АПР-а, одговарајући на питање како је могуће да Саша Благојевић региструје „Дневне новине Ало“, када новине са таквим називом већ постоје.
Ни у компанији Ringier Axel Springer нисмо добили одговор на питање да ли се планира продаја листа Ало.
„Политика куће је да такве ствари не коментаришемо“, рекли су нам у Рингијеру Србија, а исти одговор смо добили и у седишту компаније, у Швајцарској.
– Хвала на разумевању, али не коментаришемо гласине и спекулације у вези са продајом и тржиштем – рекла је за Данас директорка комуникација у Ringier Axel Springer, Александра Делвенакиотис.
Занимљиво је и да запослени у листу Ало не знају ништа о будућем власнику, мада се о продаји листа увелико прича. Последњих месеци из ове медијске куће отпуштено је више десетина запослених, иако је Ало пословао са профитом, издржавајући се углавном од сопственог тиража. Због свакодневног страха од отказа многи новинари су и сами напустили лист.
– Ало је увек био лист са мало реклама, који се финансира сопственим тиражом. У том смислу погодан је за продају, будући да издржава сам себе, каже за Данас извор близак листу Ало. Међутим, према незваничним информацијама, Благојевић није купио Ало из финансијских разлога, већ је то учинио за потребе свог пријатеља из врха власти, што донекле потврђује и зид ћутања свих који се припремају за ову финансијску трансакцију.
У власништву Ringier Axel Springer се налазе издања „Блиц“, „Ало“, „Блиц жена“, „Блиц Пулс“, НИН и „Ауто Билд“.
– Прича о Алоу је прича о нетранспарентности власништва медија у Србији. Ми још немамо одговор на питање ко је власник Вечерњих новости, ко је власник Политике, Дневника… Те ствари морају да се промене, оцењује за Данас Недим Сејдиновић, председник Независног друштва новинара Војводине. Он додаје да у Србији једино представници власти имају новца да купују медије од компаније као што је Рингијер.
– Купац ће свакако бити неко из кругова представника власти. Особа која се у АПР-у појављује као власник је човек који позајмљује своје име. По будућој уређивачкој политици листа видећемо из ког клана власти је купац, закључује Сејдиновић.
Професор на Факултету политичких наука Раде Вељановски оцењује као скандалозну одлуку АПР-а да региструје фирму истог назива, адресе и делатности, са постојећом.
– То не би смело да се догађа, иако је неко искористио рупу у закону. У оваквим ситуацијама се не можемо стриктно држати закона, јер је ситуација апсурдна. Посебан проблем је то што се људи који купују и продају новине крију, и неће то да раде транспарентно. Они то чине јер не желе да открију своју блискост са одређеним политичким круговима и круговима из власти – каже Вељановски. Наш саговорник додаје да свако може да буде власник медија, али да чињеница да неко то покушава да сакрије, показује да у позадини куповине постоји скривени интерес.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.