Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Доминирали спотови СНС и СПС
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

17. 12. 2016.

Извор: Фонет

Доминирали спотови СНС и СПС

Српска напреднастранка (СНС) је у 2016. години, као и две године раније, доминирала огласним порукама на телевизијама са националном фреквенцијом, показује мониторинг Регулаторног тела за електронске медије који је данас објавио Центар за истраживачко новинарство (ЦИНС).

Подаци показују да су СНС и Социјалистичка партија Србије (СПС) имале током кампање за изборе 2016. године више оддве трећине од укупно 3.098 емитованих огласних порука на телевизијама са националном фреквенцијом и јавним сервисима.

Колико су две владајуће странке предњачиле показује податакда је у поређењу са СНС 1.462 и СПС 769 порука, највише оглашавања од опозиционих странака имала Демократска странка (ДС) 266.

Подаци о оглашавању део су мониторинга који је током изборне кампање спровело Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ) и који су достављени Агенцији за борбу против корупције.

Огласне поруке су телевизијски и радијски спотови којима се оглашавају изборне листе и кандидати за функције.

Подаци за 2016. годину не разликују се много у односу напретходне изборе, а разлика је што су у кампањи 2014.године уз СНС (2.270) и СПС (701) нешто већи број огласних порука имали и Уједињени региони Србије (709).

Међу опозицијом су се издвајали коалиција окупљена око Нове демократске странке 653 поруке и коалиција око Либерално-демократске партије 484 поруке, подсећа ЦИНС.

Највише порука током кампање за априлске изборе 2016. године су емитовале комерцијалне телевизије, Хепи, Прва, ПИНК и Б92, са нешто више од 30 сати програма посвећеног промоцији.

Јавни сервиси, Радио телевизија Србије и Радио телевизија Војводине, су имале нешто више од четири сата оваквог програма.

Поред огласних порука и плаћених термина, РЕМ би требало да контролише и да ли су телевизије пружале једнак третман политичким актерима у јутарњим програмима, вестима, дневницима и другим емисијама.

Ти подаци још нису познати јавности, јер за разлику од претходних избора, ово тело није објавило извештај о надзору емитера током овогодишње кампање, указује ЦИНС и додаје да су се у јавности су се појавиле опречне изјаве о таквом извештају.

На захтев Независног удружења новинара Србије из РЕМ сус аопштили да извештај за априлске изборе не постоји.

Са друге стране, бивша чланица Савета РЕМ Гордана Суша, изјавила је да је, пре него што јој је истекао мандат у марту ове године, видела извештај за прву недељу кампање.

У изјави продукцији Инсајдер.нет, садашњи члан Савета Милош Рајковић рекао је да је РЕМ спровео контролу емитера, али да не зна да ли извештај постоји, јер још није стигао до Савета.

Документ који су новинари ЦИНС добили од Агенције за борбупротив корупције истог је изгледа и формата као извештаји РЕМ о претходним изборним кампањама. 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси