Вести
04. 03. 2016.
Нова стратегија фокусирана на медије у дигиталном добу
Државни секретар у Министарству културе и информисања Саша Мирковић најавио је данас да ће се нова медијска стратегија, чија израда је у току у која ће бити донета 2016. године, више бавити медијима у дигиталном добу. Он је, говорећи на скупу "Медији у Србији у дигиталном добу", објаснио да законодавни оквир често не може да прати технолошке промене, до којих је дошло нарочито након јуна 2015. године, када је дигитализован телевизијски сигнал.
Према његовим речима, још нису искоришћене све могућности дигитализације сигнала, а то ће се најбоље видети када дoђе до конвергенције медија на савремене платформе у овој и наредној години.
Мирковић је истакао да се израда нове стратегије поклапа са почетком отварања преговора са ЕУ, као и да ће отварање поглавља 10, које се односи на медије и информационо друштво, отворити пут за још бољу примену стратегије и доношење нових закона.
"Досадашња законска решења су нека врста хватања корака са оним што смо пропустили, јер 11 година није било нових закона из области медија, а сада треба да усавршимо оно што је донето 2014. године", закључио је Мирковић.
Шефица одељења за медије ОЕБС-а у Србији Гордана Јанковић рекла је да је захваљујући новим технологијама свет измењен до непрепознатљивости.
Она је казала и да захтев за дигитално описмењавање мора да буде приоритет, уколико желимо да користимо предности нове комуникације.
На скупу је представљена књига Ричарда Рука "Европски медији у дигиталном добу" у којој се аутор бавио утицајем дигитализације на све сегменте живота, па и на медије.
У свом делу, Рук је дао детаљну анализу масовних и дигиталних медија, интернета и нове медијске политике узимајући у обзир законодавне, комерцијалне, политичке и технолошке аспекте проблема.
Организатор скупа издавачка кућа "Clio" најавила је за почетак априла нови скуп о медијској писмености.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.