Вести
28. 05. 2009.
Јавна гласила, а не привредни субјекти
Електронски и штампани медији ускоро у евиденцији Агенције за привредни регистар
У ФОКУСУ
Београд - Уколико се усвоји закон о медијској концентрацији, у регистар Агенције за привредни регистар биће евидентирани електронски и штампани медији и њихови власници.
Тренутно се медији евидентирају у тој агенцији, али као привредни субјекти, а не као јавна гласила. С друге стране, електронски емитери уписани су и у регистар Републичке радиодифузне агенције. Раде Вељановски, члан радне групе за израду закона о медијској концентрацији, каже за Данас да ће Министарство културе, пре него што се Нацрт закона о недозвољеном обједињавању и јавности власништва јавних гласила нађе у Влади Србије, морати да разговара с представницима РРА и пронађе решење за електронске медије. Он додаје да би у новом регистру били уписани многи подаци о медијима, којих тренутно нема. - У Агенцији за привредни регистар биће уписано ко је власник медија, главни и одговорни уредник, директор, седиште, назив, адреса...
Против оних медија који не буду уписани у регистар биће поднете кривичне пријаве, али неће им бити стопирана продаја - објашњава Вељановски. Интересантно је да се тренутно електронски емитери евидентирају у регистру Републичке радиодифузне агенције.
У случају да неки емитер то не учини, РРА подноси прекршајне пријаве. Иначе, РРА води регистар о издатим дозволама за емитовање програма, који је јаван и одржава базу података о том регистру.
Горан Караџић, заменик председника РРА каже за Данас да уколико се усвоји закон о медијској концентрацији и формира регистар власника медија при Агенцији за привредне регистре, РРА ће уступити Агенцији све податке којима располаже.
- Видећемо каква ће бити законска решења када је реч о промени власничке структуре, с обзиром на то да је према Закону о радиодифузији РРА надлежна за то питање, односно треба да одобри промену. Уколико то остане наша надлежност, РРА ће сваку промену одмах пријавити Агенцији - указује Караџић.У случају приватизације електронских медија, додаје он, РРА има законски рок да да сагласност на купца, која се састоји у томе да се провери да ли је продајом дошло до недозвољене медијске концентрације, „али и да проверимо транспарентност капитала“. - Не знам да ли ће новим законским решењима та надлежност бити додељена Агенцији за привредни регистар - истиче Караџић.
Ј. Диковић
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.