Вести
19. 06. 2013.
Пацке ЕК због Медијске стратегије?
Београд -- Европска комисија би требало да објави и ванредни извештај који ће се односити искључиво на проблеме с применом Медијске стратегије, сазнаје Данас.
Како пише лист Данас, Европска комисија би требало да, пре редовног годишњег извештаја о напретку Србије у процесу евроинтеграција у октобру, објави и ванредни извештај који ће се односити искључиво на проблеме с применом Медијске стратегије, коју је Влада Србије усвојила на јесен 2011. године.
Према незваничним информацијама, у извештају, који би могао да се очекује у септембру, биће изнета критика надлежних у Србији због тога што није имплементирана Медијска стратегија, односно јер нису испуњени рокови из државног акционог плана.
Овом стратегијом предвиђени су рокови од највише 18 месеци за утврђивање предлога нових закона о јавном информисању, електронским медијима, јавним сервисима, медијском власништву, као и предлог регулативе која ће решити статус државне агенције Тањуг.
У документу, који предвиђа и усклађивање медијске регулативе са стандардима ЕУ, наглашено је да је основни извор финансирања јавних сервиса претплата, као и да треба формирати шест регионалних јавних сервиса.
Упркос томе, Министарство културе и информисања и челни људи Владе Србије недавно су најавили да се претплата укида од јесени, док се регионални јавни сервиси не помињу у Нацрту закона о јавном информисању, као ни у радној верзији предлога закона о електронским медијима у који је Данас имао увид.
Медијска стратегија, подсетимо, за коју су основ били студија и препоруке експерата ЕУ, писана је у више наврата, промењено је неколико радних група, јавна расправа и усвајање одлагани су више пута.
Напокон је усвојена на телефонској седници Владе почетком октобра 2011, што је био последњи рок и један од услова за позитивно мишљење ЕУ о добијању статус кандидата.
Шеф Делегације Европске уније у Србији Венсан Дежер недавно је подсетио да је ЕУ подржала Медијску стратегију одвојивши 1,2 милиона евра за њену примену, која више не сме да се одлаже. "Позиција ЕУ по овом питању је веома јасна", истакао је Дежер.
Коментари (1)
Остави коментар19.06.
2013.
Odnos medijske strategije i medijskih zakona
U Pojmovniku Narodne skupštine nize navedeni izrazi imaju sledeca znacenja:
Одговори"Strategija" je planski akt najšireg opsega koji sadrži analizu postojećeg stanja i vremenski oročen plan akcije za postizanje određenih ciljeva. Prema opsegu vremena predviđenog za njihovo ostvarivanje, strategije se dele na karatkoročne, srednjeročne i dugoročne.
"Zakon" je pisani opšti pravni akt slabije pravne snage od Ustava, koji donosi Narodna skupština, po posebnom postupku. Izuzetno, zakon može biti potvrđen na referendumu. Tada ga zajednički donose Narodna skupština i građani. Ovim pravnim aktom, koji je glavni proizvod skupštinske aktivnosti, uređuju se, posle Ustava, najvažniji društveni odnosi.
Prema tome, s formalne strane, medijska strategija je samo planski akt, bez pravne snage, koja nije pravni osnov za donosenje medijskih zakona, iako i ovom i svakom drugom strategijom razvoja Vlada utvrđuje stanje u oblasti iz nadležnosti Republike Srbije i mere koje treba preduzeti za njen razvoj (clan 45. Zakona o Vladi).