Вести
01. 12. 2023.
БИРОДИ: Информер износи непрецизну и манипулативну слику медијског амбијента
Резултати мониторинга о медијској заступљености председника Србије Александра Вучића на телевизијама Н1 и Нова приказани на интернет страници Информера представљају пример непрецизне и манипулативне слике медијског амбијета током кампање за изборе, пише Биро за друштвена истраживања (БИРОДИ).
Због тога је БИРОДИ позвао Информер да извести јавност ко је спровео мониторинг извештавања телевизија Н1 и Нова С о медијској заступљености председника Србије и носиоца изборне листе Српске напредне странке Александра Вучића.
Зарад интегритета истраживања Информер би требало да објави ко је наручилац наведеног мониторинга, односно да представи како су дефинисани тоналитети позитивно, негативно и неутрално, да ли у односу на актера, како то ради БИРОДИ и Канцеларија за демократске институције и људска права (ОДИХР) или у односу на поступање новинара и медија, како то ради Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ), пише БИРОДИ.
Оцењено је да резултати приказани на интернет страници Информера представљају пример непрецизне и манипулативне слике медијског амбијета током кампање за локалне, покрајинске и парламентарне изборе јер су презентовани резултати за само две кабловске телевизије који нису доступни колико и телевизије са националним фреквенцијама.
Наведено је да је неспорно да је председник Вучић у централним информативним емисијама Н1 представљен већински на негативан начин уз значајно присуство неутралног и мало присуство позитивног представљања.
Проценат негативног, односно критичког представљања Вучића у дневницима Н1 се креће око 50 одсто посматраног времена, а у подацима које је Информер представио постоје подаци о негативној заступљености, али не и о неутралној и позитивној заступљености Вучића на два кабловска канала, наводи БИРОДИ.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.