Вести
13. 01. 2022.
Фектчекери позвали Јутјуб на борбу против дезинформација
Група од 80 фектчекинг медија из 40 држава широм света позвала је у среду 12. јануара у отвореном писму директорку Јутјуба Сузан Војџицки (Susan Wojcicki) да предузме кораке који ће спречити да Јутјуб остане један од главних канала за пласирање дезинформација на интернету.
Фектчекери (енг. fact checker), су појединци или организације које проверавају истинитост које се објављују на некој интернет платформи.
Међу потписницима овог апела је и Истиномер, из Србије, који је пренео ово саопштење медијима.
Фектчекери су подсетили на неколико примера видеа објављених на Јутјубу који су произвели велику штету ширећи нетачне информације о вирусу Ковид-19 и вакцинацији против њега, те промовишући лажне лекове, укључујући и наводне лекове за рак.
“Избори широм света су такође били погођени ширењем дезинформација - нпр. од дана уочи америчких председничких избора до дана након њих, видео снимци на Јутјубу који подржавају наратив - о превари - прегледани су више од 33 милиона пута. Упркос томе што се ради о доказано нетачним информацијама, сви наведени видеи прошли су испод радара правила о дезинформацијама ове компаније, нарочито у земљама ван енглеског говорног подручја. За међународну фектчекерску заједницу, ово је само неколико доказа да политике ове компаније против дезинформација нису ефикасне”, додаје се у саопштењу.
Имајући у виду да велики удео прегледа на Јутјубу потиче из његовог сопственог алгоритма препоруке, они апелују на Јутјуб да се побрине да активно не промовише дезинформације својим корисницима или да не препоручује садржај који долази из непоузданих канала.
Потписници апела позвели су директорку Јутјуба да се више посвети транспарентности када је реч о дезинформацијама на тој платформи, да понуди више контекста корисницима, активније ради против оних који крше правила, као и да активније ради против дезинформација на другим језицима, поред енглеског.
Коментари (1)
Остави коментар13.01.
2022.
Председничка кампања
“Избори широм света су такође били погођени ширењем дезинформација - нпр. од дана уочи америчких председничких избора до дана након њих, видео снимци на Јутјубу који подржавају наратив - о превари - прегледани су више од 33 милиона пута. Упркос томе што се ради о доказано нетачним информацијама." Значи, већ је почела (нова) председничка кампања у САД. Не видим зашто би се медији у Србији у то укључивали.
Одговори