Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Трибина VOICE-а: Јачати поверење грађана у медије, јер су медији заборавили на њих
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

01. 12. 2021.

Аутор: Бета Извор: Бета

Трибина VOICE-а: Јачати поверење грађана у медије, јер су медији заборавили на њих

Медији немају поверење грађана јер су заборавили да се баве грађанима, у највећој мери се баве тиме шта раде политичари док комунални и остали проблеми важни грађанима не стижу на дневни ред, оцењено је на трибини Војвођанског истраживачко-аналитичког центра "VOICE са заједницом –Кључна реч: поверење"

Одговорни уредник портала "021" Зоран Стрика и Бранка Ћурчић из Групе за концептуалну политику оценили су да је медијска ситуација по мањим местима у Војводини драматична, да недостају информације о тим местима, али да је проблем и свест грађана о томе да би догађаји који су њима важни требало да буду интересантни медијима.

Стрика је скренуо пажњу на то да ни у јавном сервису Војводине и листу Дневник, медијима који нису ни мали ни локални, вести из Војводине заузимају минималан простор.

"Кључни проблем већине локалних медија јесте питање капацитета, јер су то махом мале редакције које прате не само нужно дешавања на локалу, него прате и националне догађаје који се свакодневно дешавају.

Постоји потреба за великом дистрибуцијом прича у току једног дана и, нажалост, негде колатерална жртва свега тога јесу људи који живе у неким приградским насељима", истакао је Стрика.

Подсетио је да ипак неке приче, попут открића нелегалне експлоатације шљунка на Дунаву у Футогу, не би угледале светлост дана да се грађани сами нису одлучили да делају и обрате се медијима након што су алармирали институције, а ове пропустиле да ураде свој посао.

Саговорници VOICE-а оценили су да су, у недостатку објективних медија на локалу, групе на Фејсбуку преузеле улогу информисања, да оне могу бити од помоћи и новинарима и грађанима у смислу локалног информисања, али да никако не могу имати улогу правих медија.

Бранка Ћурчић је скренула пажњу на то да је Фејсбук група Иницијатива за месну заједницу, која је формирана у јеку предизборних дешавања за месну самоуправу у Новом Саду током протеклог лета, од стране бројних грађана ван Новог Сада перципирана као место где би могли да се информишу о изборима на том нивоу, уместо у својој локалној заједници.

"Та група је данас потпуно отворена и као таква делује за Нови Сад као једно од ретких места опозиционе политике, на један спонтан начин без уређивања, без забране објављивања таквог садржаја", рекла је Ћурчић и додала да је власт својим спином успела да одврати грађане од политичког ангажмана у већини других група оформљених поводом конкретног проблема.

Како су навели учесници трибине, једно од решења за недостатак медија на локалу би можда могло да буде у некаквом партнерству медија и цивилног сектора.

"Тамо где их има, требало би покушати повезати те организације цивилног друштва, направити неке нове, хибридне форме које би биле присутније на локалу", истакла је Ћурчић.

Трибину је организовао Војвођански истраживачко-аналитички центар (VOICE) у оквиру пројекта 'VOICE са заједницом', а претходни разговори су организовани са грађанима у Перлезу и Кули.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси