Вести
07. 04. 2021.
Резултати истраживања на тему "Како конзумирамо медије"
Истраживање агенције „Клипинг“: Телевизија и даље најдоминантнији медиј у Србији
Само 2,8 одсто популације не гледа телевизију у Србији, док се код оних који је гледају издваја РТС са својим забавним садржајем, резултати су истраживања Клипинг агенције на тему „Како конзумирамо медије“.
Иако су нови дигитални формати једно време претили да смање телевизијску публику, телевизија је успела да прилагоди своје садржаје. Закључак је да је телевизија пре свега медиј за разоноду који прати укупно 97,2 одсто популације.
Првих пет телевизија које се издвајају као најгледаније су оне са националном фрекфенцијом. Платформа „Ирис“ временом добија на популарности.
Закључци везани за радио су да је он медиј који се конзумира због музичког садржаја. Пре свега се користи као позадинска активност, навела је Ивана Даљевић, из агенције за праћење и анализу медија „Клипинг“.
Према њеним речима, дневна штампа је упркос предвиђањима многих успела да сачува добру позицију у односу на нове формате, о чему говори податак да 57 одсто популације чита штампу, док њих 11 одсто то чини свакодневно.
На магазине и часописе претплаћено је свега два одсто читалачке публике, а теме које предњаче су везане за гастрономију.
Интернет портали свакодневно окупљају 40 одсто популације, а најчешћи садражај који се претражује су спортске теме
Ивана Даљевић је навела и да формате као што су YouTube и Podcast свакодневно прати осам одсто популације. Они се разликују од осталих медија јер константно трагају за специфичним темама. Издвајају се подкасти “Инкубатор”, “Муђа” и “Агеласт” као најгледанији.
Поверење корисника који се информишу преко друштвених мрежа није велико, истакла је Даљевић.
Само 16 одсто њих више верује друштвеним мрежама него званичним медијима, а највећи број оних који се информишу са друштвених мрежа сматра да држава не утиче на овај медиј.
Маркетинг мрежа, седму годину за редом, спроводи истраживање које се бави кључним темама из области маркетинга и комуникација, као и трендовима за 2021. годину.
Упитник је намењен стручњацима из сектора корпоративних, дигиталних комуникација и маркетинга из земаља у региону (Србија, Хрватска, БиХ, Словенија, Македонија и Црна Гора). Циљ овог истраживања јесте сагледавање стања струке у региону, као и трендова и изазова који нас очекују у наредној години.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.