Вести
27. 10. 2020.
Рељић: Данас су важнији новинари, него садржаји
Медији у Србији су апсолутно уништени, а друштвени притисак је такав да је потпуно непожељно извештавати и професионално се бавити новинарством, изјавио је ФоНету новинар Александар Рељић и оценио да у медијима данас нема праве приче.
Он је у серијалу разговора Преступ оценио да је читаво друштво „као испод пресе” и да су „црева свих нас” једино што испод ње „искаче”.
Рељић сматра да је тај друштвени притисак „пресудан у целој причи” о медијима, који тешко опстају у економском смислу, због чега је и садржај у њима „мање” квалитетан.
„Новинарство је само по себи непожељно. Дакле, пропаганда – да, новинарство – не”, предочио је Рељић и констатовао да је део медија који се опире и копрца самом себи бацио бумеранг, јер су данас „важнији новинари, него садржаји”.
Рељић мисли да се раније, „измишљањем неког истраживачког новинарства” и, за њега, „осталих будалаштина”, изгубило изворно новинарство.
„Много се крви и енергије потроши да би се стигло до не знам какве истраживачке приче која у тренутку када се објави више није ни релевантна и нема везе са контекстом због кога је започет рад на њој”, објаснио је Рељић.
Појавили су се термини као што су „лажне вести”, али „лажно је лажно, а вест је вест”, због чега му није јасно „зашто бисмо се бавили тиме”.
Рељић је уверен да новинарски интегритет зависи од тога како је неко ушао у новинарство, и од тога да ли се неко „бави” новинарством или „живи” новинарство.
„Ако се новинарство не живи, то онда није то. Ако радиш као новинар ту је твој интегритет већ нарушен, а ако си новинар, онда није”, рекао је Рељић.
Уз напомену да је већ 25 година новинар, он је оценио да је солидарности међу новинарима увек било, али да је она зависила од различитих околности, од случаја до случаја.
Солидарности и данас има, али Рељић упозорава да је само новинарство „слабо”, због чега ни солидарност нема велики утицај и снагу.
Према његовом уверењу, процес „гашења” новинарства је одавно почео и одавно послодавци „не маре за садржај, посебно не за прави професионални садржај”.
Послодавце у медијима у Србији „поготово више не интересује никаква информација”, јер они продају новине кроз „идиотске таблоиде”, нагласио је Рељић.
Садржај је „одавно потпуно небитна ствар”, због чега Рељић предвиђа да ће корона само убрзати процес гашења „правих вести”.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.