УНС вести
17. 06. 2024.
Зекић: Извештај о медијском праћењу децембарских избора у јулу, кад се вратим са мора
Иако су децембарски парламентарни избори одржани пре шест месеци, Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ) још увек није објавило податке о извештавању комерцијалних телевизија за време изборне кампање.
На питање УНС-а због чега до данас није објављен извештај и када ће бити, председница Савета РЕМ-а Оливера Зекић каже да ће коначан извештај, који обухвата податке о извештавању јавних сервиса, кабловских емитера, али и комерцијалних телевизија бити стављен на дневни ред седнице Савет РЕМ-а почетком јула.
„Извештај је требало да буде на дневном реду прошлог петка, али с обзиром на то да он има 300 страна, нисам стигла да га прочитам на време и лично сам га скинула са дневног реда. Када се вратим са мора, почетком јула, биће на дневном реду“, рекла је Зекић.
Како каже, ово је коначан извештај и обухватиће све праћене емитере, не само комерцијалне телевизије, већ и јавне сервисе и кабловске емитере за које је РЕМ већ објавио Извештај о надзору програма током изборне кампање 26. децембра прошле године.
„Овај извештај биће опширан, обухвата и наративни и статистички део и садржаће, видећете, више података од оног објављеног крајем децембра за јавне сервисе и кабловске емитере“, рекла је Зекић.
На питање УНС-а због чега се толико чека на извештај, односно зашто РЕМ касни са објављивањем података за комерцијалне емитере, Зекић каже да „РЕМ не касни и да се овакви извештаји увек раде шест до седам месеци“.
„Уопште не каснимо. То што Европа замишља да то може да се уради за две недеље, то може да заборави. Овакви извештаји су обимни и захтевају много времена“, каже она.
Подсетимо, према информацијама до којих је раније дошло Удружење новинара Србије (УНС), стручна служба РЕМ-а је мониторинг о извештавању комерцијалних телевизија (ТВ Пинк, ТВ Б92, ТВ Прва и ТВ Хепи) за време изборне кампање завршила још 20. децембра.
РЕМ је 26. децембра објавио Извештај о надзору програма током изборне кампање за период од 1. новембра до 14. децембра, у којем се налазе основни изводи из мониторинга медијске кампање за изборе за РТС 1 и 2, РТВ 1 и 2, Н1, Нову С, Ал Џазиру и К1, али не и за комерцијалне емитере са националном фреквенцијом.
Коментари (1)
Остави коментар19.06.
2024.
Зекић
Људи који је то безобразлук. Да ли једна државна институција може да функционише по ћефу њене председнице? Одговор је есенција бахатости и свемоћи политике која је поставила и која је подржава на том месту!
Одговори