Сукоб: Информер и Курир vs Блиц и Ало (2014)
09. 11. 2012.
Уценама желе да отму милионе евра
АБЦ Србија, приватна агенција која објављује тираже, сматра да штампани медији који нису њихови чланови не треба да добију огласе. Тако покушавају да их ставе под своју шапу.
Опасна намера АБЦ Србија да све штампане медије стави под своју контролу обелодањена је јуче у нискотиражном таблоиду Блиц, у ком је отворено изнет став да „штампани медији у Србији који нису чланови АБЦ не би требало да добију ни један једини оглас“.
Кроз ову изјаву Слађане Јовановић из ревизорске куће „Бејкер Тили“, која врши ревизију тиража за АБЦ, јасно се види покушај АБЦ Србија (приватна агенција која је себи дала за право да једина одитује тираже штампаних медија) да загосподари српским штампаним медијима и да их уценама натера да постану њене чланице.
На тај начин што би одређивао ко ће колико пара добити од огласа, АБЦ Србија би одлучивао о судбини свих штампаних медија у Србији. Тачније, да му се да легитимитет да својим издавачима обезбеђује милионе евра од огласа и то на основу лажирања тиража.
Идеја да би само чланице АБЦ Србија требало да добијају огласе за Дијану Бајаловић, бившу председницу Комисије за заштиту конкуренције, представља „покушај ограничавања конкуренције“.
- Ако би се некоме забранило да прибавља огласни простор уколико није члан неке агенције, то би била врста принудне картелизације. Ти уговори које та агенција закључи са својим чланицама били би једна врста рестриктивног споразума и они би морали претходно да буду пријављени Комисији за заштиту конкуренције. Они би на основу тога могли да издејствују забрану оглашавања за новине које нису њихове чланице - каже Бајаловићева и додаје да то значи да „те агенције имају незаконите споразуме са оглашивачима јер их упућују да се оглашавају само у њиховим чланицама“.
- То је ограничавање слободе медија који би морали да пристану на принудну картелизацију како би себи обезбедили опстанак - истиче Бајаловићева.
Немања Ненадић из „Транспарентности Србије“ каже да свако може приватно да мисли шта хоће.
- Може неко да изјави шта хоће, али држава не би требало ни на који начин да утиче где ће се и у којим новинама ко оглашавати - наводи Ненадић.
Генерални секретар Удружења новинара Србије Нино Брајовић каже да је систем одитовања заснован на добровољној бази и да медији треба самостално да одлуче да ли ће бити чланови агенције.
Ало-у нагло опада тираж
После објављивања првог текста у Куриру о сумњивим тиражима које је објављивао АБЦ, дневном листу Ало почео је да опада тираж.
2. нов. 160.431(у петак 2. новембра изашао први текст Курира)
3. нов. 151.271
4. нов. 145.647
5. нов. 143.663
6. нов. 140.531
7. нов. 138.000
*извор АБЦ Србија
Срамота агенције „Ипсос СтратедЖик маркетинг“
Куриру по казни украли 100.000 читалаца
Након писања о медијској мафији и штеловању тиража и читаности, агенција „Ипсос Стратеџик маркетинг“, која једина у Србији објављује податке о читаности штампаних медија, објавила је да је Куриру за само недељу дана читаност пала за 15 процената.
Наиме, „Ипсос“ је објавио да је читаност Курира од 22. до 28. октобра износила 571.081, као и да је она у периоду од 29.октобра до 4. новембра опала на 483.825. Занимљиво је да се овај пад читаности Курира поклапа са периодом у коме је Курир почео да пише о лажирању података о тиражима и читаности појединих медија. Срђан Богосављевић, директор „Ипсоса“, за Курир каже да у објављеним подацима нема никакве освете нити су они лажирани. Из АБЦ Србија до закључења овог броја нисмо добили одговор на наша питања.
Како су увезани:
ВеселинСимоновић
> председник Управног одбора Асоцијације медија
> уредник интегрисане редакције „Рингијера“ (Блиц, 24 сата и Блицов портал)
Јелена Дракулић Петровић
> потпредседница АБЦ
> директор „Рингијер Аксел Шпрингера“
Зоран Папић
> извршни директор Асоцијације медија
> потпредседник АБЦ
*Асоцијација медија даје легитимитет целом послу, а услов за чланство је
чланство у АБЦ Србија
Управни одбор АБЦ Србија
Председник
Бранислав Новчић
Оснивачи АБЦ
Милка Форцан
Роберт Чобан
Иван Станковић
Потпредседници
АБЦ Србија
Јелена Дракулић Петровић
(Рингијер Аксел Шпрингер)
Милица Стефановић
(Кока-Кола)
Славица Шимић
(Медија хаус)
Јасмина Копривица
(Б92)
Зоран Папић
(Асоцијација медија Србије)
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.