Регион
22. 11. 2017.
Пад тржишта штампаних медија у Хрватској
Истраживање тржиште штампе у Хрватској у 2016. години показало је да су сви показатељи у паду - продаја, оглашавање и трговина, као и да је на тржишту дневних листова по продаји најјача Стyриа група, а Ханза Медиа на тржишту оглашавања у дневним новинама, подаци су које је објавила Агенција за заштиту тржишног натјецања (АЗТН).
Агенција је испитивање тржишта штампе у Хрватској у 2015. и 2016. године спровела на узорку од укупно 53 новинска издавача и дистрибутера штампе, а обухваћена су тржишта продаје и оглашавања општеинформативних дневних и недељних издања.
Резултати показују да је прошле године продато 73,7 милиона примерака општеинформативних дневних новина, што је у односу на 2015. годину пад за 8 посто. Према власничким групама, на тржишту дневних новина највећи тржишни удео има Стyриа група Хрватска, у већинском власништву Стyриа АГ, која путем "24 сата" и "Вечерњег листа" на тржишту белжи удео између 50 и 60 посто.
Ханза медиа Група је, путем заједничког удела "Јутарњег листа" и "Слободне Далмације", имала тржишни удео између 30 и 40 посто.
Трећа групација је Глас Истре, у којој су издања "Новог листа", "Гласа Истре" и "Задарског листа", са збирним тржишним уделом између 10 и 20 посто. Контролу над та три дневна листа у септембру 2016. године преузела је ЈОЈ Media House из Словачке. Све ово показује да тржиште Хрватске има веома висок показатељ концентрације ЦР4 (заједнички тржишни удео четири најпродаванија дневна листа) од 83,38 посто.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.