Приватизација медија од 2014. године
17. 11. 2015.
Радоица Милосављевић: Колико вредиш, толико зарадиш
Поводом информације у прилогу РТВ Цариброд из Димитровграда да је Радоица Милосављевић „власник 11 медија“, Удружење новинара Србије (УНС) обратило се Радио-телевизији Цариброд с питањем којих 11 медија је купио Милосављевић, с обзиром на то да је у јавности познато да је постао власник 8 медија.
На то нам је одговорено да је Милосављевић, приликом посете РТВ Цариброд, коју је такође купио, изјавио да је „власник 11 медија и сувласник још 11“.
УНС је позвао и Радоицу Милосављевића који демантује ову информацију и истиче да је „власник осам медија које је платио и за које је потписао уговоре, а да је желео да купи још три“.
На питање УНС-а зашто се определио за куповину толиког броја медија и да ли сматра да су медији тржишно исплативи с обзиром на то да их је платио скоро 300.000 евра, Милосављевић је одговорио "сматрам да јесу тржишно исплативи, али да као предузећа у власништву локалних самоуправа ови медији нису били у ситуацији да се докажу на тржишту. Да би медији које сам купио били рентабилни, поделио сам их у две групе: производне и комерцијалне који ће да прате производњу".
Милосављевић је, како каже, био заинтересован за куповину још три медија - РТВ Трстеник, РТВ Инђију и Радио Ваљево.
За куповину РТВ Трстеник се појавио као потенцијални купац у оба круга. Али, по његовим речима, намерно су хтели да га искључе и онемогуће му куповину ове радио-телевизије, па су зато у оба круга лицитирали износе које нису могли да плате.
За РТВ Инђију је уплатио депозит, али је одустао пред само отварање понуда и депозит преусмерио на куповину Радио Ваљева, који такође није завршио у његовом власништву.
Како је рекао УНС-у, „преусмерио је депозит за куповину Радио Ваљева јер му је био интересантан као медијска кућа и уклопио би се у медије које је већ купио, пошто сматра да удружени медији могу много више да остваре од појединачних“.
На питање како је бирао медије које ће да купи, каже да се водио (не)заинтересованошћу других и искључиво је куповао медије за које нико није био заинтересован, док је одустајао од оних за чију је куповину било више заинтересованих. Такође је узимао у обзир и повезаност и структуру запослених у медијима.
„Нисам задовољан оним што сам затекао у медијским кућама чији сам постао власник и сматрам да доста мора да се улаже, пре свега у запослене. Треба првенствено променити свест радника да морају да зараде своје плате, као и начин досадашњег пословања медија“, рекао је Милосављевић.
Он је истакао да ће радо запошљавати нове раднике, али не и оне који су узели отпремнине и отишли, јер то не би било фер према запосленима који су остали у тим медијским кућама.
На питање УНС-а да прокоментарише перспективу приватизованих медија, Радоица Милосављевић је одговорио да је „потез Владе исправан пут у погледу приватизације медија и апсолутно то подржавам“.
„Колико вредиш, толико зарадиш“, закључио је Милосављевић.
Подсећамо, Радоица Милосављевић је постао власник Телевизије Пирот, Радио-телевизије Брус, РТВ Панчева, РТВ Крагујевца, РТВ Крушевца, ТВ Пожеге, Центра за информисање Нови Кнежевац и РТВ Цариброд из Димитровграда.
Коментари (1)
Остави коментар18.11.
2015.
SNS mediji
Svi ovi mediji u medjuvremenu su postali SNS mediji, a novinari koji nisu bili clanovi SNS-a morali su da potpisu pristupnicu kako bi ostali i nakon primljenih otpremnina. Toliko o slobodnom i nezavisnom novinarstvu u Srbiji.
Одговори