Приватизација медија од 2014. године
29. 10. 2015.
УНС на Медиа маркету одржао панел о приватизацији медија
Удружење новинара Србије (УНС) данас је, као учесник "Медиа маркета" - првог Сајма информисања, комуникација и маркетинга, на Београдском сајму одржало панел – „Да ли се назире крај приватизације“.
У дискусији о приватизацији медија учествовали су власница и оснивач компаније Maximmedia и нова власница Студија Б Ружица Крџић, бивши директор РТВ Врање Зоран Величковић, директор Радија Суботица Љубиша Степановић и генерални секретар УНС-а Нино Брајовић.
Нино Брајовић подсетио је да је рок за завршетак приватизације 31. октобар, а да је од 73 медија у јавном власништву, Јавни позив за продају објаљен за њих 50.
„До сада је продато 35 медија, од чега је са купцима потписано тек 19 уговора. Практично, ако се буде поштовао Закон, од 73 медија, запослени у више од половине медија имаће право на пренос капитала без накнаде“, рекао је Брајовић.
Бивши директор РТВ Врање Зоран Величковић навео је да „није законски дефинисано шта се подразумева под завршетком приватизације једног медија. Ако је то, на пример, расподела акција запосленима без накнаде, по Закону о приватизацији, чак и да се почетком новембра крене у расподелу акција, за то је потребно најмање 65 дана (законски рокови) и још 30 дана за конституисање новог привредног друштва и пререгистрацију у Агенцији за привредне регистре, што значи да овај процес неће бити готов до краја октобра“.
Величковић је подсетио на проблем са расподелом акција запосленима у РТВ Врање и истакао да је овај медиј наишао на подршку свих новинарских удружења, Министарства културе и информисања, Министартсва привреде, али да се Агенција за приватизацију на то оглушује и уместо Закона о јавном информисању и медијима, акције запосленима у РТВ Врање дели у складу са Законом о приватизацији.
Нова директорка београдског Студија Б Ружица Крџић истакла је да је „сарадња Агенције за приватизацију са њеном компанијом била коректна, али да велики проблем представља лоша процена капитала медија. Медији су процењивани искључиво по опреми коју имају, а име, утицај и традиција нису узимани у обзир“.
„Планирамо да уложимо велики новац и заменимо застарелу опрему, модернизујемо телевизију и кренемо са новом програмском шемом. Не верујем да ће цео процес бити готов за мање од три месеца“, рекла је Крџић.
Директор Радија Суботица Љубиша Степановић истакао је да „Агенција за приватизацију није одобрила трећи круг приватизације овог медија, због чега ће се 1. новембра, симболично, баш на Дан мртвих, угасити. Овај медиј емитује програм на пет језика. Нисам сигуран да ли неко од бивших запослених има право на акције, али не верујем да ће се ико упустити у коштац са толиком редакцијом“, рекао је Степановић.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.