Приватизација медија од 2014. године
02. 09. 2015.
За разлику од других медија, Радио Сомбор није оглашен за продају
Шесторо још емитује
Док су се интернет портали и пасионирани вебкоментатори усплахирили поводом новог таласа приватизације преосталих српских, већином електронских медија, судбина једне од најстаријих и најслушанијих радио станица, „Радио Сомбора", остала је на маргинама интересовања шире јавности.
Да је томе тако, сведочи и чињеница да ни републичка Агенција за приватизацију није нашла за сходно да овај електронски медиј уврсти у „први круг" продаје приватним власницима средстава информисања која су још увек у државном власништву, па се по речима Стипана Бенића, директора „Радио Сомбора", још увек не зна када би могла бити уопште оглашена продаја фирме којој је на челу већ неколико година.
Само шесторо преосталих запослених у Радио Сомбору са зебњом чека решење статуса ове информативне куће, која с обзиром на то да има регионалну фреквенцију, има и статус медија од регионалног значаја.
Својевремено, 2. новембра 2007, продат је на аукцији, али је Агенција за приватизацију половином 2008. године раскинула уговор с купцем, због неиспуњавања преузетих обавеза према запосленима и држави.
До које мере је овај први покушај приватизације био неуспешан сведочи податак да је управо тада, за нешто мало више од пола календарске године, приватни власник направио дугове чија висина вишеструко надмашује тренутну имовину „Радио Сомбора".
Као непосредни ефекат великих дуговања, али и коначног нерешавања статуса овог електронског медија, његови запослени готово да не памте када су добили иоле пристојнију накнаду за свој рад.
Ова станица је некада својим програмом на кратким таласима пленила пажњу готово целе бивше Југославије, а у сарадњи са ништа мање популарном Радио Суботицом, била је светионик модерне поп и рок музике у једној ригидној социјалистичкој земљи.
Мада се налази у градском, закупљеном простору, још увек поседује антенски стуб на припадајућем земљишту, што би могао бити мамац за евентуалног новог власника.
Колико би приватник имао разумевања за наставак програма, поред српског, на још четири језика националних мањина, још је неизвесније од судбине самог радија.
По речима директора Бенића, Радио Сомбор је међу медијима који су предвиђени за продају, односно приватизацију, али Агенција за приватизацију до сада није огласила продају, а рок за приватизацију медија је продужен до 31. октобра.
Писмо о намерама својевремено је доставило пет потенцијалних купаца.
На држави је да одлучи да ли ће Радио Сомбор ставити на јавну продају, прогласити стечај или ће одабрати неку трећу варијанту.
Запослени имају могућност да оду из установе, да им се повеже радни стаж и да добију отпремнину од 200 евра по години стажа, вели Бенић.
Он додаје да се запослени упркос финансијским невољама труде да уз помоћ локалне самоуправе и сопственим приходима одрже какав такав програм, од интереса грађана не само Сомбора, већ и читавог Западнобачког округа.
Пратили трендове
Радио Сомбор је започео са емитовањем програма, сада већ далеке, 1971. године, и то у саставу тадашњег Информативног центра Сомбор, који су чиниле и данас популарне „Сомборске новине".
Почетку емитовања радовало се 49 запослених, међу којима су и имена легендарних радијских аутора као што су Зденко Бакић и Брана Плавшић, који су заједно са суботичким легендама Хегедишом и Ковачем, били југословенски синоним за модерност и актуелно праћење светских музичких трендова.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.