Насловна  |  Актуелно  |  Приватизација медија од 2014. године  |  Мирковић: Приватизација медија предуслов за слободну тржишну утакмицу
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Приватизација медија од 2014. године

27. 06. 2015.

Извор: Бета

Мирковић: Приватизација медија предуслов за слободну тржишну утакмицу

Државни секретар Министарства културе и информисања Саша Мирковић изјавио је данас да продужење рока за приватизацију медија једино решење којим се даје шанса за 73 медија у Србији и додао да приватизација свих медија представља предуслов за слободну тржишну утакмицу.

"До 1. јула ниједан медиј не би могао да се приватизује. Једино решење којим се даје шанса за 73 медија који треба да се приватизују јесте да до 1. јула морају да се огласе позиви за аукцију медија који треба да се приватизују", рекао је Мирковић новинарима у Скупштини Србије и као пример навео Студио Б који је јуче огласио позив за приватизацију.

Коментаришући додатно издвајање средстава из буџета Србије за новинску агенцију Танјуг, Мирковић је казао да су та средства издвојена под условом да та агенција огласи аукцију за продају до 1. јула.

"Ако купопродајни уговор буде пре 31. октобра, ми ћемо имати уштеду у буџету и та средства неће бити пребачена Танјугу", додао је он.

Како је објаснио, продужењем рока даје се шанса и локалним медијима да пронађу купце, јер је чињеница да су они медији који нису приватизовани процентуално много коштали државни буџет.

"Треба да истрајемо са приватизацијом, јер је то предуслов за слободну тржишну утакмицу", додао је државни секретар.

Посланици Скупштине Србије расправљају о изменама Закона о јавном информисању, којима се предвиђа продужење рока за приватизацију медија у власништву државе и локалних самоуправа, као и наставак њиховог буџетског финансирања.

Изменама Закона о јавном информисању и медијима, које предлаже Влада, предвиђа се продужење рока за приватизацију медија до 31. октобра. Првобитни рок био је 1. јул.

Изменама закона предвиђено је и да из буџета Србије додатно буде издвојено око 107 милиона динара за финансирање новинске агенције Танјуг и Радио Југославије.

Према изменама, закон о Танјугу престаће да важи даном закључења уговора о продаји, а најкасније до 31. октобра, а Уредба о Радио Југославији 31. јула, уместо 1. јула.

Како се наводи у образложењу измена Закона, у буџету је за финансирање агенције Танјуг од 1. јуна до 31. октобра потребно додатно обезбедити око 87,3 милиона динара, а за Радио Југославију од 1. јуна до 31. јула 19,7 милиона динара.

У општинама и градовима чији медији се приватизују, а за које је објављен позив за продају, потребно је обезбедити додатна средства за рад тих медија до 31. октобра, пише у образложењу измена Закона.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси