Насловна  |  Актуелно  |  Приватизација медија од 2014. године  |  Тасовац: Медији опструишу приватизацију
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Приватизација медија од 2014. године

25. 06. 2015.

Извор: Бета, Б92

Тасовац: Медији опструишу приватизацију

Изменама Закона о јавном информисању рок за приватизацију медија, који истиче 1. јула, је продужен до 31. октобра. Одбор Скупштине Србије за културу и информисање усвојио је предлог измена Закона. Како је на седници одбору рекао министар за култури и информисање Иван Тасовац, рок за приватизацију медија се продужава како би се поштовао закон о приватизацији, који је предвидео да се доставе ажурирани спискови имовине медија и процена њене тржишне вредности.

Министар је, оценио и да се понашање медија у процесу приватизације може окрактерисати као опструкција, јер тражена документација није достављена на време.

"Као одговорна власт не смемо да дозволимо да запослени буду жрве неодговорности, зато је продужен рок и дата нова шанса", казао је Тасовац.

Он је поручио да држава не одустаје од свог стратешког опредељена, а то је потпуни излазак из власничке структуре медија и њихова приватизација.

Директор агенције за приватизацију Љубомир Шубара указао је на то да је агенција "убеђивала медије да доставе документацију за приватизацију".

"Више неме никаквог одлагања", поручио је Шубара и додао да се нада да ће до 31. октобра успешно бити завршена приватизација свих медија.

Коментаришучи разлоге за продужетак рока, он је навео и да су спискови имовине медија и процена вредности морали да буду ажурирани, јер приватизација не може да се обави, ако су ти подаци стари годину и по дана.

Посланица опозиционе Демократске странке Александра Јерков оценила је да је одлагање рокова већ постало карактеристично за актуелну владу, која, како је навела, стално пробија рокове које сама задаје.

Представници новинарских удружења најавили су да ће током дана доставти своје амандмане на предложене законске измене, а из Министарства за културу и информисање поручено је да ће их размотрити.

Изменама Закона о јавном информисању и медијима, којима је продужен рок за приватизацију медија до 31. октобра, предвиђено је да из буџета Србије додатно буде издвојено око 107 милиона динара за финансирање новинске агенције Танјуг и Радио Југославије (Међународни радио Србије).

Према изменама, објављеним на сајту Скупштине, закон о Танјугу престаће да важи даном закључења уговора о продаји, а најкасније до 31. октобра, а Уредба о Радио Југославији 31. јула, уместо 1. јула.

Како се наводи у образложењу измена Закона, у буџету је за финансирање агенције Танјуг од 1. јуна до 31. октобра потребно додатно обезбедити око 87,3 милиона динара, а за Радио Југославију од 1. јуна до 31. јула 19,7 милиона динара.

У општинама и градовима чији медији се приватизују, а за које је објављен позив за продају, потребно је обезбедити додатна средства за рад тих медија до 31. октобра, пише у образложењу измена Закона.

Према изменама, забрањено је из јавних прихода финансирати оне медије за које до 1. јула није објављен позив за продају.

Првобитно је рок за приватизацију медија био 1. јул, а сада је тај датум одређен као рок за објављивање јавног позива за продају капитала.

Уколико до 1. јула не буде објављен позив за продају капитала, продаја ће бити обустављена, а медији ће бити приватизовани преносом акција запосленима.

У предложеним изменама се додаје да ће влада донети акт којим ће ближе уредити поступак приватизације поделом акција запосленима без накнаде.

Предвиђено је да ће медиј, у случају да запослени не прихавити пренос акција без накнаде, престати да постоји и брисаће се из Регистра медија.

 

Коментари (1)

Остави коментар
чет

25.06.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 18:54

Trzisna vrednost novinara

U uvodnom delu ovog teksta pise: "rok za privatizaciju medija se produžava kako bi se poštovao zakon o privatizaciji, koji je predvideo da se dostave ažurirani spiskovi imovine medija i procena njene tržišne vrednosti."

U medijskim organizacijama jedina i najveca vrednost su uglavnom ljudski "resursi" - novinari i drugi stvaraoci. A nkohova trzisna vrednost se ne moze, ili vrlo tesko moze proceniti.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси