Приватизација медија од 2014. године
30. 03. 2015.
Мање заинтересованих за медије
Првог априла истиче рок који је Агенција за приватизацију дала локалним самоуправама и медијима у процесу приватизације за подношење комплетне документације. Према последњим информацијама Агенција за приватизацију примила је само 7 исправно донетих одлука, док за 30 медија оне нису ни достављене, а за 17 нису биле у прописаном облику. Избећи ликвидацију и спровести приватизацију основни су циљеви 73 медија у Србији који чекају на новог власника.
Ипак, да би њихови циљеви постали реалност и да би процес приватизације почео, потребно је да се до 1. априла достави комплетна документација за покретање приватизационог процеса.
"Ми очекујемо да ће наредних дана све локалне самоуправе доставити потребну документацију, у складу са законом о приватизацији, на основу којих ће агенција за приватизацију бити у могућности да закаже аукцију и од тренутка када се закаже аукција потребно је да прође 21 дан и у року од те 3 недеље ћемо заправо видети каква је заинтересованост за медије који буду први у процесу аукцијске приватизације", каже Саша Мирковић, државни секретар Министарства културе.
Нино Брајовић из Удружења новинара Србије сматра да је данас интересовање за приватизацију медија у Србији много мање него раније.
"Главни проблем приватизације медија ће бити да ли ће бити заинтересованих за њихову куповину, ја мислим да неће и у томе УНС види шансу да после јуна месеца када истекну рокови за приватизацију, ти медији буду поклоњени запосленима. Не видимо разлог, да неко не прихвати поклон свог радног места", наводи Брајовић.
Вукашин Обрадовић из НУНС-а слаже се да је једно од решења да се запосленима поклоне акције медија у којима раде, међутим он такође сматра да је уколико дође до успешне приватизацију потребно наставити са надгледањем нових власника и након закључења приватизационог процеса.
"Ту је сада важна и улога министарства, али пре свега Агенције за приватизацију, која мора да прати како ће се понашати будући власници. ФЛЕР Дакле сада, ко буде купио медијску кућу, он мора 5 година да не мења делатност, што даје неку гаранцију запосленима", сматра Обрадовић.
Крајњи рок за окончање приватизације је 1.јул 2015. године, када престаје финансирање медија из буџета локалних самоуправа, што ће довестии до реалне могућности гашења тих медија због недостатка финансијских средстава за пословање.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.