Новинарско ћоше
02. 12. 2015.
Новинарска школа УНС-а посетила агенцију „Бета“
Полазници Новинарске школе Удружења новинара Србије посетили су крајем прошле недеље „Бету“ где су имали прилику да разговарају са главним и одговорним уредником Иваном Цвејићем и упознају се са начином рада ове новинске агенције.
Главни уредник Бете показао је полазницима које сервисе нуди ова агенција и динамичан прилив страних и домаћих информација на великом тв екрану, које се затим прослеђују корисницима. У сат и по, колико је разговор трајао, дописници и београдски новинари Бете произвели су близу 15 информација, које су чекале на уредничко одобрење за емитовање.
„Правило у агенцијском новинарству је да нико не сме написати сам вест и објавити је“, објаснио је Цвејић и додао да је данас акценат више на интерпретацији догађаја и тачности, а не на брзини, иако је баш брзина, по њему, адут Бете.
„Не знам ко може да буде ексклузиван дуже од десет минута“, каже Цвејић.
Цвејић је оценио да новинске агенције успешно опстају и да перспектива свакако постоји, али да морају да се мењају.
„У мају смо стартовали са новим системом на сајту. Сами смо правили софтвер, угледајући се на сличне агенције из Европе. Овим смо постигли већу мултимедијалност“ рекао је Цвејић наводећи и да је ова агенција 2008. године каснећи почела са својом видео продукцијом, у време Олимпијских игара у Кини, пошто су „Фонет“ и „Инфобиро“ већ заузели позиције на тржишту.
Највећи број посетилаца сајта агенције Бета долази са друштвених мрежа, око 70% њих.
„Стално сте у трагању за оптималним бројем вести које ћете бесплатно ставити на сајт“, осврнуо се Цвејић на свеприсутну праксу објављивања бесплатних информација на интернету.
Према речима главног уредника ова агенција објављује од 200 до 250 текстова, око 100 фотографија и између 20 и 30 аудио клипова дневно, док је викендом мањи обим посла. Радни дан траје од 7 ујутро до 1 сат по поноћи, сем у изузетним ситуацијама, као што је био случај за време бомбардовања, када се радило непрекидно 24 сата.
„Имамо око 140 људи који су дневно ангажовани, од тога њих 70 стално запослено. Око 100 је у Београду. Имамо 25 до 27 дописника у Србији и дописнике из Брисела ,Москве, Прага и Хага“, објаснио је структуру Бете Цвејић наводећи да једини у региону, већ десет година, имају сталног дописника из Хага којег често ангажују Босна и Херцеговина и Црна Гора.
Од страних агенција Бета се ослања на Асошијетед Прес (АП) на енглеском језику и Франс Прес (АФП) на француском језику, а добру сарадњу има са кинеском агенцијом Синхуа (Xинхуа). Стране агенције емитују од 1000 до 1500 информација дневно рекао је Цвејић.
Он је објаснио да се „Бета“ финансира на тржишту, од претплате и огласа, да месечна претплата зависи од тога за које рубрике се одлуче корисници и да су главне: свет, регион, Србија, култура, спорт и остали догађаји.
„Највећи број корисника агенције је из Србије, али их доста има и у региону“, рекао је Цвејић.
Након разговора са главним уредником полазници Новинарске школе су обишли редакцију Бете и имали прилику да осете радну атмосферу која, како он каже, тамо влада нарочито у раним поподневним часовима.
"Драго ми је што сам сазнала више о агенцијском новинарству и што сам могла да видим како то изгледа у пракси. Главни уредник нам је детаљније објаснио на који начин агенција ради и опстаје", рекла је Ања Зорић, полазница Новинарске школе.
Агенција је основана 1994. године и највећи део запослених је прешао из Танјуга.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.