Новинарско ћоше
15. 09. 2014.
Представљен приручник за предузетничко новинарство
Први приручник намењен новинарима који планирају да покрену сопствене медијске пројекте на вебу представљен је у оквиру другог семинара о предузетничком новинарству који је одржан од 10. до 12. септембра у Београду.
Семинар је организован у оквиру Медијског програма за Југоисточну Европу Фондације Конрад Аденауер и окупио је 11 новинара са Балкана, а током три радна дана новинари су учили како да самостално покрену своје медијске пројекте на вебу, развију своје бизнис моделе и обезбеде финансијску одрживост својих пројеката.
Директор Медијског програма за Југоисточну Европу Фондације Конрад Аденауер Кристијан Шпар каже да све више грађана чита вести на интернету, па су интернет портали већ сада постали важан део медијске сцене, поготово ако се зна да многи традиционални медији у Југоисточној Европи нису довољно независни. Стога је циљ семинара, али и новог приручника, да иницира самозапошљавање новинара, али и да истовремено помогне развој независног онлајн новинарства које недостаје свим земљама у региону.
"Фриленсери и новинари који покрећу своје сајтове добијају све већи значај и дају велики допринос медијском плурализму, а ‘Приручник за предузетничко новинарство’ представља користан алат за све представнике медија који желе да буду успешни на вебу", каже Кристијан Шпар и додаје да би због лоших радних услова у традиционалним медијима управо предузетничко новинарство могло да буде алтернатива за многе новинаре.
Развој онлајн сфере стога представља и нову шансу за развој независног новинарства, а један од предуслова је да се и новинари својим иновацијама и медијским пројектима супротставе економској реалности и све тежој ситуацији у традиционалним медијима.
Стога су протеклих година курсеви посвећени предузетничком новинарству постали саставни део студијских програма на многим америчким универзитетима који образују новинаре, али је овај концепт још увек недовољно познат у Европи, па је организовање оваквих семинара значајан корак у развоју веб новинарства у целом региону.
“Наш циљ током семинара је био да покажемо учесницима да покретање успешног сајта није толико тешко као што многи мисле, а неопходна знања и савете са семинара смо сада уз помоћ новог приручника учинили доступним много већем броју новинара како би им помогли да пронађу недовољно искоришћене тржишне нише у којима постоји слободан простор за покретање нових веб сајтова”, објашњава Шпар.
Стога се новинари кроз приручник упознају са специфичностима веб новинарства и правилима писања за веб, обучавају за самостално истраживање тржишта, њихову улогу у продукцији веб сајтова које покрећу, али и за предузетнички начин размишљања.
Аутори приручника су асистент на Факултету политичких наука у Београду Марко Недељковић, оснивач агенције МWЕБ и интернет предузетник Милош Петровић и сертификовани ИЦФ тренер и оснивач сајта Трчање.рс Верољуб Змијанац.
“Приручник за предузетничко новинарство” је доступан на српском и енглеском језику и може се преузети са званичног сајта КАС Медијског програма за Југоисточну Европу.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.