Насловна  |  Бележница  |  Новинарско ћоше  |  Јавна расправа: Моћ медија и млади
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Новинарско ћоше

11. 12. 2013.

Аутор: НУНС

Кампања за медијску писменост

Јавна расправа: Моћ медија и млади

Медијска коалиција у петак, 13. децембра организује јавну расправу о неоспорној моћи коју традиционални и нови медији имају над вредностима које млади Србије усвајају.

Дебата у Медија центру Београд ће се фокусирати на последице овог утицаја на процес демократизације друштва Србије и на то како моћ коју медији и млади имају може бити искоришћена за омогућавање позитивних промена.

Дискусија Моћ медија и младих ће омогућити размену мишљења између младих медијских корисника, производјача медијских садржаја и стручњака. Говорници ће представити своје ставове у вези са вредностима које медији намећу и њиховој сврси, после чега ће реч бити дата публици у којој ће се наћи средњошколци. На тај начин ће им се дати прилика да кажу своје мишљење у вези са моћи коју медији имају над њима и њиховим вршњацима и какве промене они желе да виде у медијима, као и да поставе питања директно говорницима.

Јавна  расправа  под називом Моћ медија и млади је четврта у низу од 12 планираних догађаја који се организују у оквиру Кампање за медијску писменост Медијске коалиције коју подржава Америчка агенција за међународни развој (USAID) са циљем подизања свести јавности о слободном и одговорном новинарству и његовој важности за демократизацију друштва.

Медијска коалиција је неформално партнерство пет медијских организација: Независно удружење новинара Србије (НУНС), Удружење новинара Србије (УНС), Независно друштво новинара Војводине (НДНВ),  ПУ Асоцијације локалних независних медија Локал прес и Асоцијације независних електронских медија (АНЕМ).

Током октобра и новембра 2013. године Биро за друштвена истраживања је спровео истраживање о медијској писмености у Србији.  У оквиру истраживања  на упитнике је одговорило 2453 ученика средњих школа широм Србије. Овде наводимо неке од резултата који су нас заинтригирали.

Ученици који су учествовали у испитивању сматрају да препознају манипулацију и да медији утичу на начин размишљања других у њиховој околини, али да су они сами на тај утицај имуни. Чак 79% кажу да не гледају ријалити програме, а оцењују утицај свих медија као релативно мали, док је најутицајнији медиј интернет, затим друштвене мреже и телевизија.

Током организованих фокус група, ученици су изразили следеће:

  • једногласно се слажу да је квалитет медија незадовољавајућ
  • имају утисак да медији често „лоше вести“ са намером пишу нејасно, како би остварили привид информисања, а разумевање  је сведено на минимум
  • мисле да у Србији нема независних медија, као ни медија који би смео све да објави
  • Негативан утицај медија виде у наметању погрешних вредности младима, посебно придавање пажње тзв „старлетама“ које виде као симбол деценијама пољуљаног вредносног система
  • Средњошколцима се не свиђа како су представљени у медијима. Имају утисак да се о њима пише само ако дође до неке туче или несреће, док се на њихов друштвени и хуманитарни активизам не обраћа пажња

Ови одговори добијени током фокус група су охрабрујући, међутим општи закључак истраживања је да постоји привид медијске писмености код ученика и професора грађанског васпитања.

Позивамо вас да нам се придружите и кажете нам:

  • Да ли су наведени ставови изречени током фокус група заиста само мишљења освешћених појединаца?  Какво је ваше искуство у комуникацији са њима?
  • Шта би, по вашем мишљењу требало да буду активности Медијске коалиције у оквиру Кампање за медијску писменост? На шта треба да се сконцентришемо током ТВ кампање?
  • Шта очекујете од ваших професора, школа, државе?
  • ... и све остало што ће нам помоћи да боље разумемо ваше ставове, потребе и захтеве.

Јавна дискусија Моћ медија и млади, Петак, 13. децембар 2013, 14:00 часова

Медија центар Београд, Теразије 3, II спрат

Учесници:

  • ученици београдских средњих школа
  • Драган Јањић,  потпредседник Независног удружења новинара Србије
  • Зоран Хамовић, директор издавачке куће Clio
  • Гордана Предић, државна секретарка, Министарство културе и информисања
  • Маја Вукадиновић, медијски аналитичар, аутор студије Звезде супермаркет културе

КОНТАКТ:   Тамара Филиповић Стевановић, координаторка Медијске коалиције испред НУНС – а, тел: 066/8822 009, имејл: tamara.filipovic@nuns.rs  

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси