Новинарско ћоше
11. 12. 2013.
Кампања за медијску писменост
Јавна расправа: Моћ медија и млади
Медијска коалиција у петак, 13. децембра организује јавну расправу о неоспорној моћи коју традиционални и нови медији имају над вредностима које млади Србије усвајају.
Дебата у Медија центру Београд ће се фокусирати на последице овог утицаја на процес демократизације друштва Србије и на то како моћ коју медији и млади имају може бити искоришћена за омогућавање позитивних промена.
Дискусија Моћ медија и младих ће омогућити размену мишљења између младих медијских корисника, производјача медијских садржаја и стручњака. Говорници ће представити своје ставове у вези са вредностима које медији намећу и њиховој сврси, после чега ће реч бити дата публици у којој ће се наћи средњошколци. На тај начин ће им се дати прилика да кажу своје мишљење у вези са моћи коју медији имају над њима и њиховим вршњацима и какве промене они желе да виде у медијима, као и да поставе питања директно говорницима.
Јавна расправа под називом Моћ медија и млади је четврта у низу од 12 планираних догађаја који се организују у оквиру Кампање за медијску писменост Медијске коалиције коју подржава Америчка агенција за међународни развој (USAID) са циљем подизања свести јавности о слободном и одговорном новинарству и његовој важности за демократизацију друштва.
Медијска коалиција је неформално партнерство пет медијских организација: Независно удружење новинара Србије (НУНС), Удружење новинара Србије (УНС), Независно друштво новинара Војводине (НДНВ), ПУ Асоцијације локалних независних медија Локал прес и Асоцијације независних електронских медија (АНЕМ).
Током октобра и новембра 2013. године Биро за друштвена истраживања је спровео истраживање о медијској писмености у Србији. У оквиру истраживања на упитнике је одговорило 2453 ученика средњих школа широм Србије. Овде наводимо неке од резултата који су нас заинтригирали.
Ученици који су учествовали у испитивању сматрају да препознају манипулацију и да медији утичу на начин размишљања других у њиховој околини, али да су они сами на тај утицај имуни. Чак 79% кажу да не гледају ријалити програме, а оцењују утицај свих медија као релативно мали, док је најутицајнији медиј интернет, затим друштвене мреже и телевизија.
Током организованих фокус група, ученици су изразили следеће:
- једногласно се слажу да је квалитет медија незадовољавајућ
- имају утисак да медији често „лоше вести“ са намером пишу нејасно, како би остварили привид информисања, а разумевање је сведено на минимум
- мисле да у Србији нема независних медија, као ни медија који би смео све да објави
- Негативан утицај медија виде у наметању погрешних вредности младима, посебно придавање пажње тзв „старлетама“ које виде као симбол деценијама пољуљаног вредносног система
- Средњошколцима се не свиђа како су представљени у медијима. Имају утисак да се о њима пише само ако дође до неке туче или несреће, док се на њихов друштвени и хуманитарни активизам не обраћа пажња
Ови одговори добијени током фокус група су охрабрујући, међутим општи закључак истраживања је да постоји привид медијске писмености код ученика и професора грађанског васпитања.
Позивамо вас да нам се придружите и кажете нам:
- Да ли су наведени ставови изречени током фокус група заиста само мишљења освешћених појединаца? Какво је ваше искуство у комуникацији са њима?
- Шта би, по вашем мишљењу требало да буду активности Медијске коалиције у оквиру Кампање за медијску писменост? На шта треба да се сконцентришемо током ТВ кампање?
- Шта очекујете од ваших професора, школа, државе?
- ... и све остало што ће нам помоћи да боље разумемо ваше ставове, потребе и захтеве.
Јавна дискусија Моћ медија и млади, Петак, 13. децембар 2013, 14:00 часова
Медија центар Београд, Теразије 3, II спрат
Учесници:
- ученици београдских средњих школа
- Драган Јањић, потпредседник Независног удружења новинара Србије
- Зоран Хамовић, директор издавачке куће Clio
- Гордана Предић, државна секретарка, Министарство културе и информисања
- Маја Вукадиновић, медијски аналитичар, аутор студије Звезде супермаркет културе
КОНТАКТ: Тамара Филиповић Стевановић, координаторка Медијске коалиције испред НУНС – а, тел: 066/8822 009, имејл: tamara.filipovic@nuns.rs
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.