Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Naslovna  |  Aktuelno  |  Privatizacija  |  Samo medije niko neće
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Privatizacija

04. 11. 2014.

Autor: S. Babović Izvor: Večernje novosti

Samo medije niko neće

Od 15 preduzeća koja su u postupku privatizacije, u gradu na Rasini niko nije zainteresovan jedino za medije: Radio-televiziju Kruševac (RTK) i NIP „Pobeda“ u stečaju. Mnoge je, pri tome, iznenadila činjenica da većina ovdašnjih preduzeća u restrukturiranju - uprkos zastareloj opremi - ima više potencijala od medijskih kuća...

 

- Trenutno se rešava sudbina 3.700 zaposlenih i mediji su u ozbiljnoj situaciji - ističe Milenko Mihajlović, predsednik Veća samostalnih sindikata.

- Na sednici Socijalno-ekonomskog saveta pokrenuta je inicijativa da se ne dozvoli gašenje radnih mesta u preduzećima koja treba da se privatizuju, kao što je to ranije bio slučaj. Analizirajući neveselu medijsku „sliku“, gradonačelnik Dragi Nestorović smatra da je formiranje radničkog konzoricjuma za RTK jedini spas.

- Mi ćemo podržati takvu inicijativu, a među zaposlenima mora da postoji jedinstvena odluka - smatra prvi čovek Kruševca.

- Drugog rešenja nema, pa ćemo razgovarati sa predstavnicima poslovodstva i sindikatima, kako bi taj proces bio što pre pokrenut. U Radio-televiziji Kruševac ističu da još traže izlaz i ne beže od činjenice da - sa čak 90 zaposlenih imaju višak radnika, ali dodaju da, pored regionalne frekvencije i iskustva stečenog tokom 23 godina rada, imaju šta da ponude.

- Već poduže, u toku su konsultacije sa gradonačelnikom i njegovim saradnicima, a u narednim danima očekujem da ćemo imati precizniju projekciju daljih koraka - kaže Đorđe Kovačević, direktor RTK.

U ovoj medijskoj kući, u okviru koje funkcioniše i treći medij - internet-portal - navode da su ukupni troškovi poslovanja u ovoj godini projektovani na oko 67 miliona dinara. Pri tome, iz budžeta dobijaju oko 31 milion, a ostatak sami zarađuju...

Među štampanim medijima, Kruševljani danas mogu da čitaju samo privatni list „Grad“, koji izlazi na dve sedmice, jer je „Pobeda“ - posle 70 godina - „poražena“ prošlog oktobra. Nije se oporavila ni po raskidu kupoprodajnog ugovora sa bugarskom firmom „Brikel“, koja se nije proslavila ni prilikom kupovine korporacije „Trajal“.

Račun je bio blokiran na iznos od 6,5 miliona dinara, a novinari i urednici završili su u evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje!

- Stečajni postupak zahtevan je još lane, pa možda zbog toga nije bilo nijednog interesenta za kupovinu. U svakom slučaju, nisam iznenađen tom činjenicom - kaže Nikola Popović, poslednji direktor NIP „Pobeda“, dodajuć i da je bilo inicijativa da se formira radnički konzorcijum, ali nisu uspeli da obezbede sredstva. 

Stanje

Za razliku od Kruševca, koji ima samo jedan štampani medij, u deset puta manjem Aleksandrovcu redovno izlaze čak tri periodična lista, a broj televizija u svim opštinama Rasinskog okruga manje-više je isti: od jedne do tri stanice.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi