Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Како у СЗО покушавају да спрече ширење дезинформација о коронавирусу
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

16. 03. 2020.

Аутор: Глас Америке Извор: Н1

Како у СЗО покушавају да спрече ширење дезинформација о коронавирусу

Поред тога што је зараза коронавирусом досегла ниво пандемије, свакодневна паника, али и дезинформације не помажу борби против ширења вируса. Један од начина да се паника спречи су правовремене и тачне информације.

У Светској здравственој организацији, Александра Кузмановић, као менаџерка друштвених мрежа СЗО, свакодневно се бори да људи широм света буду добро информисани на социјалним медијима.

„Тренутно, од када је епидемија коронавируса почела, оно са чим се ми сусрећемо у СЗО и уопште глобални тренд јесте, оно како је ми зовемо “инфодемија”, односно поплава информација које нису увек правовремене и тачне. Самим тим то представља изазов, али и ризик за друге мере које надлежни органи предузимају како би се спречило ширење епидемије“, прича она за Глас Америке.

Александра Кузмановић каже да у Светској здравственој организацији на више начина покушавају да спрече ширење дезинформација, а један од главних је сарадња са компанијама друштвених мрежа да би се обезбедио приступ правовременим и тачним информацијама свим људима широм света.

„Други начин, како се ми служимо друштвеним мрежама као алатима, јесте да ослушкујемо шта су највеће бриге људи широм света у њиховим заједницама, када је у питању ова епидемија. Исто тако, дезинформације које се шире, како бисмо ми онда могли да одговоримо на исте, са становишта науке и података који су тренутно доступни“.

Од кад је почела епидемија коронавируса, Светска здравствена организација појачала је сарадњу са администраторима друштвених мрежа. Александра Кузмановић каже да је прва мера коју су заједнички предузели била да усмере кориснике који траже информације о коронавирусу на њиховим платформама, да буду усмерени или на сајт СЗО, на канале те организације на друштвеним мрежама, или ка надлежним институцијама у држави у којима се они налазе.

„Неке платформе сада имају читаве странице са најновијим вестима о овој епидемији, које долазе или од СЗО или од надлежних институција у држави, тако да, рекла бих да је широк спектар дигиталних алата покренут током ове епидемије да се обезбеде правовремене и тачне информације људима широм света“, истиче Александра Кузмановић.

А ту је и сарадња са друштвеним мрежама да се превазиђу и језичке баријере.

Како су основне информације које ми имамо на енглеском језику, преводе се на локалне језике како би се избегло неразумевање у превођењу одређених информација, јер оно што је најважније сада јесте да људи сада имају тачне информације како да заштите себе и своје најдраже од ширења даљег овог вируса“.

Оно што карактерише ову епидемију је ширење панике. Александра Кузмановић објашњава како се људи који раде на каналима друштвених мрежа боре против тога. Препорука је да људи буду пажљиви када траже информације о коронавирусу на интернету.

„Савет који могу да препоручим јесте да када читате информације и савете шта треба да радите да заштитите себе од овог вируса, да проверите извор информације одакле она долази, одакле она потиче, пре него што је примате к знању, усвојите и желите да је примените, пре него што је поделите са људима даље , проверите одакле она долази и апелујем на све грађане у Србији и дијаспори где год се налазите, да пратите информације надлежних институција у Србији или на територији на којој се налазите, или СЗО или надлежних здравствених органа на регионалном нивоу као што су различите европске институције“ , наводи једна од менаџерки друштвених мрежа Светске здравствене организације.

Иначе, Александра је из Шапца, а после основних студија на Факултету организационих наука је прешла на мастер студије на Универзитет у Женеви.

„Тај програм је подразумевао праксу. Моја жеља и успех је била да будем практикант Светске здравствене организације, и пет година касније и даље сам запослена у истој организацији“, наводи Александра.

„Паника, а поред панике, дискриминација и стигма су нажалост нуспојава ове поплаве информација коју ми видимо на друштвеним мрежама. Али опет, са моје тачке гледишта, ово јесте велики проблем са којим се ми боримо, али се трудимо да користимо предности које нам дигиталне технологије данас пружају, а то јесте да комуницирамо са широм јавношћу широм света о томе како они могу себе да заштите“.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси