Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Медијски трендови у 2020. години
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

21. 02. 2020.

Извор: Mediacentar online

Медијски трендови у 2020. години

Медијски стручњаци предвиђају како ће развој технологије и друштва утјецати на трендове у медијима и новинарству у овој години.

Борба против дезинформација

Доласком још једних америчких предсједничких избора у октобру ове године, борба против ширења нетачних информација и дезинформацијских кампања на интернету, популарна тема дискусија о медијима претходних година, остаје у фокусу и ове године. Развој и побољшање технологија попут deepfake-а, видеа манипулираних путем технологије умјетне интелигенције, представља додатни изазов за јавност и медије, као и за стручњаке који се баве овим проблемом. Вјештине верификације интернетског садржаја и истраге базиране на отвореним алатима сада су маинстреам и неопходан дио арсенала сваког новинара и новинарке, не само оних који раде у дигиталним медијима.

Медијски формати

Медијске куће настављају тестирати нове формате којима би привукли нове генерације конзумената вијести и повећали ангажман публике. Очекујте експерименте са новим друштвеним мрежама попут ТикТок-а, медијске садржаје посебно креиране за формат сторија, те различите интерактивне елементе унутар прича.

Пратећи резултате нових истраживања о навикама публике, новински издавачи и оглашивачи се све више окрећу и пласирању садржаја на канале директне комуникације попут Вибера, WhatsAppa и Facebook Messengera, с обзиром на њихову растућу популарност у ширењу и конзумацији вијести међу публиком која не жели дијелити линкове у јавном форуму друштвених мрежа.

Формат чија популарност тихо расте већ годинама је аудио, чији је представник подкаст данас дио маинстреама. Стручњаци предвиђају даљњи развој аудио интернета, који годинама каска за визуалним садржајима, те продукцију нових хитова попут славног подцаста Сериал и креирање подцаста који се бави само вијестима.

Извјештавање о климатским промјенама и solutions journalism

Све очитије глобалне посљедице климатских промјена собом повлаче и потребу за одговорним и информисаним извјештавањем о овом проблему. Новинари и новинарке специјализирану за тумачење научних извјештаја о проблемима околиша и утјецају климатских промјена на сва подручја људског дјеловања ове ће године имати проминентније мјесто у медијима. Тзв. solutions journalism (новинарство које нуди рјешења) потенцира приче фокусиране на излагање друштвених проблема и њихових могућих рјешења, заснованих на чињеницама и доказаним најбољим праксама.

Приватност и регулација платформи

Пораст утјецаја друштвених мрежа на многе сфере јавног дјеловања, од новинарства до изборних резултата, у протеклих неколико година је пробудио интерес политичких структура за појачану регулацију великих интернетских компанија. Увођење Опште уредбе о заштити личних података (ГДПР) 2018. године (и прве казне одређене за оне који су је прекршили) један је од корака ка оштријој регулацији употребе личних података корисника на интернету, а транспарентност прикупљања и кориштења приватних података све је чешћи захтјев информисаних корисника дигиталних платформи, што је већ резултирало увођењем нових алата, попут Facebookovog алата који корисницима нуди могућност да виде које податке о њима са Facebookom дијеле сајтови изван саме платформе. Уз убрзани развој технологија попут препознавања лица и све чешће пропитивање њених етичких импликација и могућих злоупотреби, питања приватности и вриједности личних података корисника добијају на важности и постају фокус публике и регулатора.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси