Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Анализа штампаних медија: Медијски рат негативних имиџа
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

06. 02. 2020.

Аутор: ФоНет Извор: Данас

Анализа штампаних медија: Медијски рат негативних имиџа

Политички аналитичар Дејан Вук Станковић оценио је данас да, паралелно са „ратом“ који се у медијима приказује између политичких странака, постоји и рат између самих медија.

„Писање недељних новина у Србији је снажно политизовано, условљено дневним догађајима, и додатно појачава оштре бразде присутне у домаћој политичкој јавности“, рекао је Станковић на представљању анализе штампаних медија у Србији – Квартални медијаметар за период јул – септембар 2019. године.

Он је нагласио да упоредо са тензијама које се срећу у политичком животу постоји и јака полемика између самих медија. „Они себе малтене доживљавају на начин на који себе доживљавају власт и опозиција, једни другима пребацују да су у служби власти односно опозиције, а ту су и оптужбе за недостатак уважавања професионалних критеријума и моралног кредибилитета новинара“, истакао је Станковић.

У недељницима, навео је, није присутна цензура, и не постоји тема о која не може бити обрађена. „Имиџ опозиције у провладиним медијима изразито је негативан, а у проопозиционим недељницима власт се приказује као фашистичка“, објаснио је Станковић.

Као радикално критичне он је навео НИН и Време, умерено критични су Нови магазин и Недељник, а делимично критичан је Печат. „НИН и Време критикују власт за недостатак демократичности и неприхватање владавине права, и покушавају да зачине своје писање бомбастичним сензационалистичким насловима везаним за афере у вези са докторатом Синише Малог, реконструкцијом Трга Републике и Крушиком“, истакао је Станковић. Он каже да је Вучић у проопозициним медијима приказан као ауторитарни лидер који крши људска права и уводи једноумље.

„Вучић се ‘слика’ као особа која ради у корист корумпираног клијентелистичког система, а власт као група која се понаша бескрупулозно као мафија и дисциплиновано као војска“, објаснио је Станковић. Он је додао и да је слика опозиције у једном делу штампаних медија изразито негативна, и да на медијској сцени постоји рат два негативна имиџа. „Изразито негативна слика опозиције је у Информеру, и то пре свега у колумнама главног и одговорног уредника.

У њима се оспорава морални и психолошки кредибилитет опозиционих лидера, њихова политичка компетенција, демократски карактер њихове политичке борбе, односно да немају одговарајућу подршку народа и да насиљем желе да дођу на власт“, рекао је Станковић.

У дневним новинама, наведено је, највећи број текстова на насловницама у кварталу јул – септембар 2019. био је посвећен Александру Вучићу – 708 текстова, а од опозиционих лидера Драгану Ђиласу – 218.

Оцењено је и да се наставља тренд да број негативних текстова о председнику Србије премашује број позитивних, па је забележено двоструко већи број негативних текстова на насловницама дневних новина написан о Александру Вучићу у односу на позитивне, наводи се у закључцима Медиаметра. Анализирани су текстови са насловних страна дневних новина Политика, Вечерње новости, Блиц, Данас, Курур, Ало! и Информер, а обухваћени су и недељници Време, НИН, Нови Магазин, Експрес, Недељник и Печат.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси