Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Истраживање: Интернет најчешћи извор информисања
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 12. 2019.

Аутор: ФоНет Извор: Данас

Истраживање: Интернет најчешћи извор информисања

Поправљање окружења у којем раде медији, равноправни услови и укидање политичких притисака важнији су за медије него дигитализација и увођење иновација, оцена је истраживања о перцепцији иновација у медијском окружењу, које је данас представљено у београдском Медија центру.

„Прво све то, па после иновације“, рекла је новинарка недељника Време Ивана Милановић Храшовец, представљајући резултате истраживања које је урађено у оквиру Асоцијације медија.

Међу испитаницима су били представници медија, медијских удружења, експерата, као и оглашивача. Један од показатеља истраживања је и то да медији најразличитијих профила имају заједнички циљ, а то је привлачење публике. „Вапај и агонија да се привуче публика је најупадљивији циљ медија“, рекла је Милановић Храшовец.

Она је истакла да је истраживање показало и да је интернет постао најраспрострањенији извор и начин информисања. Према њеним речима, у складу са тиме постоји и свест о томе да су иновације и дигитализација важне и потребне, а недостатак новца се види као највећа препрека у остварењу тог циља. Милановић Храшовец истиче и потребу за едукацијом, како би се иновације могле применити и разумети на најбољи начин. Извршна директорка портала www.telegraf.rs Јасминка Копривица рекла је да очекује да ће пући балон таблоидног новинарства. „Верујем да ће кредибилно новинарство увек имати своју публику и бити наплативо“, рекла је Копривица.

Она је додала да је за то потребна трансформација, праћење трендова, а када је реч о дигиталним платформама то подразумева комбинацију текста, графике, фотографије и видео записа.

Навела је и примере неколицине светских медија, попут Гардијана и Њујорк тајмса, који су схватили важност дигитализације, па сада знатан део прихода остварују управо претплатом на своје дигиталне платформе. Извршни директор Digital Communication Institute Владимир Аранђеловић навео је податак да на европском тржишту Србија, уз Румунију и Белорусију, има најмање улагања у дигитални маркетинг и да због тога није толико битна великим компанијама у том сектору. Ипак, истиче да то не значи да не треба тежити иновацијама и указује да за то постоје платформе које су свима доступне и бесплатне.

Он је истакао и да без Гугла и Фејсбука данас нема функционисања и да је потребно схватити вредност података који су, како је оценио, постали нова монета.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси