Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  АНЕМ позива РЕМ да се приликом израде правилника недвосмислено придржава важећих медијских закона
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

24. 12. 2019.

Извор: Цензоловка

АНЕМ позива РЕМ да се приликом израде правилника недвосмислено придржава важећих медијских закона

Асоцијација независних електронских медија (АНЕМ) указала је, у контексту јавне расправе коју спроводи Регулаторно тело за електронске медије о нацртима Правилника о начину извршавања обавеза Јавних медијских сервиса током предизборне кампање и Препоруке комерцијалним пружаоцима медијске услуге о обезбеђивању заступлјености без дискриминације у току предизборне кампање регистрованих политичких странака, коалиција и кандидата, да не постоји ни један разлог за различит третман извршавања обавеза јавних медијских сервиса током предизборне кампање, у односу на извршавања обавеза комерцијалних пружалаца медијских услуга.

Наиме, чланови 22. став 1. тач. 3) и 10), 25. став 1. и 60. Закона о електронским медијима на које се Регулаторно тело за електронске медије позива као на основ за ближе уређивање начина извршавања обавеза јавних сервиса током кампање, подједнако се односе и на јавне сервисе и на комерцијалне медије, па је нејасно зашто би Регулаторно тело Правилником , само у односу на јавне сервисе, прописивало обавезујућа правила када би иста нужно морали да поштују и комерцијални медији. Неприхватљиво је да иста питања,  у односу на комерцијалне медије, буду регулисана само необавезујућом препоруком, истиче Асоцијација независних електронских медија.

АНЕМ далје указује на неприхватлјивост и појединих формулација у нацртима, као што су оне којима се позива на „поштовање принципа пропорционалне једнакости“ приликом информисања о предизборним активностима подносилаца изборних листа и кандидата, или захтев да се оствари „усклађеност програма са значајем политичких странака односно кандидата“. При наведеном, нити је прописано шта пропорционална једнакост значи, посебно имајући у виду да Закон о електронским медијима инсистира на недискриминаторности, а не пропорционалној једнакости, нити пак на основу чега би се ценио значај политичких странака односно кандидата, и како би се обезбедила законом прописана обавеза недискриминаторности у контексту усклађености програма са оценом значаја политичких странака односно кандидата, каква год и чија год та оцена била.

Позивање на „пропорционалну једнакост“ односно „усклађеност програма са значајем политичких странака односно кандидата“, посебно је проблематично у контексту обавезе јавних медијских сервиса прописане Законом о јавним медијским сервисима да политичке стране, коалиције и кандидате у време предизборне кампање представлја бесплатно и једнако, а не усклађено са значајем политичких странака односно кандидата.

Имајући наведено у виду, АНЕМ је од Регулаторног тела тражио да обавезе електронских медија у предизборној кампањи регулише на јединствен начин, правилником који ће бити обавезујућ и за јавне сервисе и за комерцијалне медије, као и да одустане од формулација којима се законом прописана обавеза недискриминаторности разводњава двосмисленим формулацијама о пропорционалној једнакости или оцени значаја политичких странака, односно кандидата.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси