Вести
24. 12. 2019.
АНЕМ позива РЕМ да се приликом израде правилника недвосмислено придржава важећих медијских закона
Асоцијација независних електронских медија (АНЕМ) указала је, у контексту јавне расправе коју спроводи Регулаторно тело за електронске медије о нацртима Правилника о начину извршавања обавеза Јавних медијских сервиса током предизборне кампање и Препоруке комерцијалним пружаоцима медијске услуге о обезбеђивању заступлјености без дискриминације у току предизборне кампање регистрованих политичких странака, коалиција и кандидата, да не постоји ни један разлог за различит третман извршавања обавеза јавних медијских сервиса током предизборне кампање, у односу на извршавања обавеза комерцијалних пружалаца медијских услуга.
Наиме, чланови 22. став 1. тач. 3) и 10), 25. став 1. и 60. Закона о електронским медијима на које се Регулаторно тело за електронске медије позива као на основ за ближе уређивање начина извршавања обавеза јавних сервиса током кампање, подједнако се односе и на јавне сервисе и на комерцијалне медије, па је нејасно зашто би Регулаторно тело Правилником , само у односу на јавне сервисе, прописивало обавезујућа правила када би иста нужно морали да поштују и комерцијални медији. Неприхватљиво је да иста питања, у односу на комерцијалне медије, буду регулисана само необавезујућом препоруком, истиче Асоцијација независних електронских медија.
АНЕМ далје указује на неприхватлјивост и појединих формулација у нацртима, као што су оне којима се позива на „поштовање принципа пропорционалне једнакости“ приликом информисања о предизборним активностима подносилаца изборних листа и кандидата, или захтев да се оствари „усклађеност програма са значајем политичких странака односно кандидата“. При наведеном, нити је прописано шта пропорционална једнакост значи, посебно имајући у виду да Закон о електронским медијима инсистира на недискриминаторности, а не пропорционалној једнакости, нити пак на основу чега би се ценио значај политичких странака односно кандидата, и како би се обезбедила законом прописана обавеза недискриминаторности у контексту усклађености програма са оценом значаја политичких странака односно кандидата, каква год и чија год та оцена била.
Позивање на „пропорционалну једнакост“ односно „усклађеност програма са значајем политичких странака односно кандидата“, посебно је проблематично у контексту обавезе јавних медијских сервиса прописане Законом о јавним медијским сервисима да политичке стране, коалиције и кандидате у време предизборне кампање представлја бесплатно и једнако, а не усклађено са значајем политичких странака односно кандидата.
Имајући наведено у виду, АНЕМ је од Регулаторног тела тражио да обавезе електронских медија у предизборној кампањи регулише на јединствен начин, правилником који ће бити обавезујућ и за јавне сервисе и за комерцијалне медије, као и да одустане од формулација којима се законом прописана обавеза недискриминаторности разводњава двосмисленим формулацијама о пропорционалној једнакости или оцени значаја политичких странака, односно кандидата.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.