Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Ниш: Инфлација медија, информисање све лошије
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

23. 11. 2019.

Аутор: Бета Извор: Данас

Ниш: Инфлација медија, информисање све лошије

Новинари и представници невладиног сектора у Нишу сагласни су у оцени да у том граду постоји „инфлација медија“, а да је при томе информисање грађана лоше и на ниском нивоу.

Представник Националне коалиције за децентрализацију (НКД) Младен Јовановић каже да је невероватно да Ниш има 94 регистрована медија, да је био убеђен да у граду постоји до 30 регистрованих медија и да су многи међу њима неактивни.

Јовановић сматра да је, у односу на друге мање градове и места у Србији, Ниш „још и срећан“ што има неколико независних медија који опстају упркос свим притисцима и што још има део новинарске заједнице који је посвећен независном новинарству.

„У другим срединама где нема Јужних вести, Бете или новинара листа Данас, страх је далеко већи и људи су уплашени да било шта кажу или ураде. Постоји широко незнање људи шта се дешава у тим местима“, рекао је он агенцији Бета.

Јованивић је рекао да је „застрашујуће“ поређење тога где иде државни новац намењен информисању грађана и тога како извештавају медији који су блиски режиму. „Ми као грађани финансирамо медије да нас лажу“, додао је он.

„Уколико се спустимо на ниво локалних и регионалних медија, осим на Јужним вестима ништа релевантно не могу да сазнам ни на једном другом медију у Нишу. Телевизија Белами нешто отвореније извештава када не добије средства града, сви остали медији су пропаганда машинерија којој мислим да више нико не верује“, изјавио је Јовановић.

„Требало би испитати који су то медији, ко све од њих добија средства на конкурсима локалних самоуправа за пројектно суфинансирање. Не бих се изненадио да пронађемо да постоје потпуно фантомски медији кроз које одлази државни новац намењен јавном информисању“, нагласио је Јовановић.

Такво окриће, додао је Јовановић, не би представљало изненађење с обзиром да у цивилном сектору последње три године траје формирања владиних невладиних организација и невладиних организација Српске напредне странке, управо са циљем да се празни буџет који је намењен невладиним организацијама.

Дописница листа „Данас“ Зорица Миладиновић оценила је да је до „инфлације“ медија је дошло због лоше ситуације у медијској области, лоше економске ситуације и конкурсног суфинасирања које просто тера новинаре да оснивају медије и аплицирају на конкурсе.

„Медији се гомилају, а да при том немамо напредак у области информисања“, рекла је она агенцији Бета.

„Мислим да конкурсно финансирање није добар начин за опстанак медија и сматрам да морамо да установимо регионалне јавне сервисе који би иоле држали до професионалних стандарда. Ми регионалне јавне сервисе до сада нисмо имали. Била су то јавна предузећа којима је газдовала тренутна гарнитура на власти“, рекла је Миладиновић.

„Да би променили стање у медијима морамо да мењамо поново и медијску стратегију и законе. Немамо ни самостална и независна регулаторна тела. Санкционисање кршења професионалних правила мора да буде оштрије, неке „опоменице“ не помажу“, изјавила је Миладиновић.

„Ма колико ми причали да у овој земљи цвета 1.000 цветова, просечна плата од 500 евра која се ових дана најављује до краја године, за већину новинара у Србији је „мисаона именица“, нарочито за новинаре у локалним медијима“, казала је.

Према њеним речима у новинарству дефинитивно постоји прекаријат, новинари су због малих плата приморани да „тезгаре“ у бројним пројектима и да се опредељују да ли ће да купе хлеб и буду послушни или ће да буду људи од интегритета и да остану без хлеба.

Студијски програм новинарства на Филозофском факултету у Нишу годишње заврши око 30 студената, а секретар Департмана за комуникологију и новинарство Душан Алексић казао је да се ти млади људи по дипломирању упошљавају на различите начине.

„Један број студената наставља да се бави науком на мастер и докторским студијама, а један број наших студената посао проналази ван Ниша, у свом родном месту. Пошто је тржиште традиционалних медија попут радија и телевизије у Нишу лимитирано, студенти посао проналазе на онлајн порталима који већ постоје или оснивају своје портале“, рекао је Алексић агенцији Бета.

Према његовм речима, доста дипломираних студената новинарства из Ниша, посао је пронашло у великим редакцијама у Београду, а у последње време има и оних који одлазе на Косово и тамо проналазе посао у различитим пројектима.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси