Вести
23. 09. 2019.
Чланове РЕМ-а не бира Скупштина?
Медијска и новинарска удружења, чији су представници били у Радној групи за израду Медијске стратегије, доставили су имена својих чланова, како би Влада на данашњој седници продужила групи мандат. Како сазнајемо, остало је да кандидате пошаљу још нека министарства и државни органи.
Од тренутка кад јој Влада продужи мандат, Радна група имаће рок од месец дана да изради финалну верзију Медијске стратегије.
Она би требало да буде усвојена до Нове године, потврдио је за "Новости" Нино Брајовић, члан Радне групе из УНС. Након тога, по Брајовићевим речима, биће направљен акциони план, којим ће се датирати стварање радних група за израду медијских закона.
- Највеће измене Стратегије односе се на РЕМ, Савет за штампу и издаваче медија чији су оснивачи национални савети националних мањина - каже Брајовић.
- У односу на нацрт који је послат у Брисел, документ који нам је сада представљен бољи је и оставља простор за нова решења. У оном који је послат у Брисел, уместо Савета за штампу предвиђено је неименовано тело саморегулације. Били смо истрајни и доказали да је Савет радио добро и да нема разлога да буде замењен.
Што се тиче РЕМ, остављено је отворено питање како ће бити бирани чланови и ко ће бити овлашћени предлагачи. Радна група ће одлучити да ли ће избор бити измештен из Скупштине или не, а Брајовић тврди да ће решење бити по мери струке.
Када су у питању гласила националних мањина, национални савети имају по закону право да формирају привредна друштва или јавне установе, који су оснивачи медија мањина. Претходном верзијом Медијске стратегије, сагласност редакција за избор или смену главног уредника није предвиђена, па се губила аутономија гласила у односу на националне савете.
Премијерка Ана Брнабић извинила се ове недеље члановима Радне групе, са којима се срела, јер је у Брисел грешком послат Нацрт стратегије из које је избачен Савет за штампу. Она је поновила опредељење Владе да се "у инклузивном и транспарентном процесу" дође до текста договором свих актера укључених у израду Медијске стратегије.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.