Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Нема цензуре у медијима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

18. 07. 2019.

Извор: Фонет

Нема цензуре у медијима

У штампаним медијима не постоји цензура, као ни тема која не може бити обрађена, показало је истраживање седамнаестог броја Кварталног Медијаметра у ком су обрађени текстови са насловних страна дневних новина и недељника.

На данашњој конференцији за штампу у Медија центру, приказани су метод, узорак и резултати истраживања за период од јануара до априла ове године.

Аутор анализе и политички аналитичар Дејан Вук Станковић који је урадио дискурзивну анализу недељника (Време, НИН, Нови Магазин, Недељник и Печат), рекао је да је општи закључак истраживања да постоји плурализам као и слобода мисли и изражавања и да му смета када неко говори да нема слободе медија у Србији.

Недељници су у континуитету активни учесници политичког живота у Србији и учествују у директној промоцији ставова опозиционих странака, изјавио је Вук Станковић.

Он је рекао да постоји изразито негативна, континуирана, врло свеобухватна негативна кампања где се председник Србије идентификује са политичарем који не поштује Устав, не поштује законе, влада ауторитативно према свом хиру, а према потреби, додао је Вук Станковић, зарад подизања политичке температуре, у јавности се често уводе и нови елементи који још више радикализују политичку сцену, па се Вучићева власт поистовећује са неким ненормалним стањем и неретко идентификује са фашистичком.

„Тај критички дискурс не обилује само рационалним аргументима већ има за циљ пре свега да подстакне револт, бес, индигнацију код читалаца и да се да нека врста подршке читавој опозиционој ствари“, истакао је Вук Станковић и додао да је поред „константно доминантне негативне опсесије председником Александром Вучићем, изражен и негативан однос према важним друштвено-социолошко-економским питањима, процесу евро-интеграција, косовском дијалогу, регионалној политици.“

У узорку од 2.251 текста са насловница дневних новина, резултати истраживања и закључци анализе кажу да је сензационалистичко извештавање све присутније у свим штампаним медијима.

Медијска аналитичарка Даница Лабан рекла је да наслови у скоро 40 одсто текстова не задовољавају стандарде професионалног извештавања и садрже формулације које нису у складу са садржајем текста.

Она је изјавила да је најзаступљенија реч у насловима Србија, потом Вучић, следе Косово и Путин.

Када је реч о појединачним актерима, највећи број текстова на насловницама дневне штампе у посматраном периоду, имао је председник Србије Александар Вучић, изјавила је Лабан.

Она је објаснила да је Вучић најприсутнији у дневном листу Данас, а најмање у Политици. Од опозиционих лидера највише је заступљен Драган Ђилас.

Лабан је истакла да од свих политичких актера највише негативних текстова је написано о Вучићу и да су ти текстови најзаступљенији у Данасу, док је највећи број позитивних текстова сада први пут забележен у листу Вечерње новости.

Она је оценила да истраживачко новинарство у дневним штампаним медијима практично не постоји.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси