Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  И чачански Телемарк на мети државе
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

14. 02. 2019.

Аутор: Ненад Ковачевић Извор: Данас

Телеком наставља да купује дистрибутере кабловске телевизије у Србији

И чачански Телемарк на мети државе

Компанија Телеком Србија, након што је недавно купила Коперникус технолоџи, Радијус вектор, Avcom и Маско (куповина у току), намерава ускоро да купи још неколико мањих дистрибутера кабловске телевизије у Србији.

То је, како је раније најављено, део стратегије назване „Милион плус“ којом Телеком Србија, акционарско друштво чији је већински власник држава са 58 одсто акција, намерава да привуче више од милион корисника телевизије и интернета.

Данас незванично сазнаје да је међу кабловским дистрибутерима, које Телеком жели да купи, и чачански Телемарк који поседује кабловско-дистрибутивну мрежу у Чачку, Краљеву, Горњем Милановцу, Пожеги, Лучанима, Гучи, Косјерићу, Баљевцу и Ушћу. Осим што нуди услуге кабловске телевизије, интернета и фиксне телефоније, у оквиру Телемарк Система послује и ТВ Телемарк.

„Као и осталим мањим дистрибутерима кабловске телевизије у Србији, и нама је стигао допис којим Телеком исказује жељу да нас купи, под условом да што пре дигитализујемо сигнал, али не знам детаље те понуде“, наводи наш извор из Телемарка и процењује да су „преговори у току и да би ускоро Телеком могао да постане власник те фирме“.

У допису достављеном Данасу, Телеком Србија демантује да је купио Телемарк, али потврђује Данасова сазнања о намери те компаније да купи више мањих кабловских дистрибутера.

„Телеком Србија није купио Телемарк. Телеком Србија води преговоре са више мањих кабловских оператора, али у овом моменту не можемо да износимо детаље преговора“, наводи се у информацији коју је Сектор за односе с јавношћу тог државног предузећа доставио Данасу.

На питање да ли ће Телеком, ранијом куповином и евентуалном куповином неколико нових и мањих дистрибутера кабловске телевизије, нарушити конкурентност на српском тржишту и постати доминантни пружалац тих услуга, из Телекома поручују да „доминантан положај на тржишту дистрибуције телевизије има њихова конкуренција“.

„Телеком Србија ниједним својим потезом не угрожава конкурентност на тржишту, већ напротив. Богатијом понудом телевизијских канала ствара већу конкурентност у овој области, а највећи добитници су крајњи корисници, односно грађани“, наведено је у информацији коју је Данасу достављена из те компаније.

Слободан Марковић, власник Телемарка, такође је демантовао да је та фирма продата Телекому, али не и сазнање Данаса да су у току преговори о купопродаји.

– У питању је пословна политика наше компаније и не бих да причам о њој. Ако буде статусних промена у Телемарку, оне ће свакако бити објављене и у томе нема никаквих тајни, казао је за Данас Марковић и истакао да је он и даље власник Телемарка, што је наведено и на сајту АПР-а.

– Ја сам власник Телемарка и моја пословна политика се заснива на профиту и предузимаћу оне пословне потезе који ме буду интересовали. Фирма законито ради 20 година и немам разлога да било шта кријем, додао је Марковић и поручио да не жели да коментарише намере и пословне планове Телекома.

На питања колико чачански Телемарк има корисника кабловске телевизије и да ли је тачно да би Телеком могао да купи то предузеће по цени која би могла да буде од 500 до 1.000 евра по кориснику, Марковић је одбио да одговори и објаснио да су у питању пословни подаци.

Станари обавештени да је Телемарк продат Телекому

На једној згради у Горњем Милановцу, крајем јануара ове године, председник стамбене заједнице је окачио обавештење којим је станаре обавестио да је Телеком купио чачански Телемарк и да је потребно да се јаве у пословницу Телемарка, ради преузимања нове опреме и потписивања новог уговора о сарадњи.

„Од стране кабловског дистрибутера Телемарк Чачак обавештени смо да, највероватније, од 1. фебруара 2019. године, неће радити под именом Телемарк, с обзиром на о да је ово привредно друштво променило власника и да је власник кабловске телевизије Телеком Србија“, наводи се, између осталог, у обавештењу. Међутим, власник Телемарка изричито тврди да то преузеће није продато и да је у питању забуна.

„Ради се о дигитализацији комплетног система у свим градовима у којима Телемарк има кориснике. Због тога корисници морају да закључе нове уговоре како би од наше фирме добили картицу и уређај за дигитални сигнал“, рекао је за Данас Слободан Марковић, власник Телемарка, и додао да је „могуће да је председник те стамбене заједнице погрешно разумео информације које је добио на шалтеру Телемарка“.

Коментари (1)

Остави коментар
суб

16.02.

2019.

Сумњало [нерегистровани] у 15:41

Проста анализа

Телеком Србија је купио "Коперникус технолоџи" за 200 милона €. При томе је добио око 50.000 претплатника, (да би касније на волшебан начин било приказано да их је више од 100.000) односно 3% укупног броја претплатника у Србији (Извор податка: РАТЕЛ). Под условом да је око 10€ месечна бруто претплата, то је у најбољем случају 6 милиона € годишње, бруто. Очекивани поврат инвестиције дужи је од 30 година. Одмах су купљене телевизије Прва и О2, за 180 милиона € (извор податка: дневна штампа). Паралелно с тим, ПКБ се продао за непуних 115 милиона €. Радијус вектор и АВцом, плаћени су додатних 120 милиона евра. Заступљеност на тржишту, за оба оператера укупно, не прелази 5% (извор податка: РАТЕЛ и https://www.021.rs/story/Info/Biznis-i-ekonomija/206043/Telekom-platio-120-miliona-evra-za-dva-kablovska-operatera.html). Грубом рачуницом, најповољнијом по Телеком, јасно је да је сваки претплатник, колико год они тврдили да их имају, плаћен преко 1000€ односно, реално преко 2000€. Паралелно с тим, РТБ Бор и РБМ Мајданпек, продати су за нешто више од 350 милиона €, а вредност им је неупоредиво већа. Цитираћу председника: "Не могу да тврдим, али могу да сумњам..." (завршен цитат)... да ово нису комерцијални потези већ су то трговине са неким другим намерама несхватљивим "обичном" народу. Под претпоставком да је све ово приближно тачно, да би откупили неких 40% корисника на тржишту, биће потрошено више од 2 милијарде €. Ако грешим, надам се да ће неко бити вољан да на то укаже.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси