Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Сви би да се рекламирају на телевизији, нико неће оглас на интернету
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

02. 08. 2010.

Извор: Прес

Сви би да се рекламирају на телевизији, нико неће оглас на интернету


Београд - Телевизија и даље царује на српском тржишту реклама, писани медији све мање зарађују од оглашавања, а интернет, упркос очекивањима, није остварио значајнији раст по приходима од рекламних порука.

Укратко, овако изгледају резултати анализе агенције за истраживање „АГБ Нилсен медија рисерч“, по којима је цело тржиште оглашавања у Србији протекле године вредело 161 милион евра, односно око 20 одсто мање него годину дана раније, када је приходовано рекордних 206 милиона.

Пре десет година, тржиште оглашавања у Србији је вредело свега 30 милиона евра.Лавовски део тржишта које су прошле године држале ТВ станице, 59 одсто, био је чак сразмерно већи него претходне, берићетније године када су покривале 54,8 одсто тржишта. То би могло да укаже да се у време кризе и смањених фондова за оглашавање клијенти опредељују за сигурно решење, чак и кад је скупље.

И интернет оглашавање је забележило известан раст, али ни издалека онолики колики су неки предвиђали, па је порасло са 0,97 одсто у 2008. години на 1,6 одсто у 2009. години. Праве жртве рецесије су штампани медији (пад са 25,2 одсто на 22,4 одсто) и такозвана категорија „изван куће“, која обухвата билборде, рекламе на улици, у превозним средствима, чекаоницама и сличним местима (пад са 14,6 одсто на 12,7 одсто).

Представник „Нилсена“ Предраг Лозовић објашњава да је тренд ТВ оглашавања био врло снажан прошле године јер је, у просеку, грађанин Србије пратио неки телевизијски програм 303 минута дневно, што је више него и у САД.
- То је била кризна година, мање се одлазило на годишње одморе, временске прилике су биле лоше, од новембра је био приметан страх од грипа Х1Н1, који је задржавао људе у кућама - објашњава Лозовић неке од разлога зашто се грађани Србије толико задржавају пред малим екранима.

Подаци „Нилсена“, добијени на узроку од 2.497 становника Србије, без Косова, такође показују да грађани Србије највише гледају националне телевизије (чак 77 одсто испитаних).Професорка на Економском факултету Гаљина Огњанов потврђује да је у Србији у овом тренутку најисплативије оглашавати се на телевизији.- У земљи у којој влада колективистичка култура, телевизија је и даље најдоминантнији медиј. Осим тога, то је за грађане и најјефтинији медиј. Морате се рекламирати на телевизији ако телевизију грађани просечно гледају више од пет сати дневно - казала је она.

Бета

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси