Вести
29. 01. 2017.
Асоцијација медија: Смањити штампи ПДВ
Асоцијација медија, као пословно удружење издавача, новинских агенција и информативних портала, предлаже да се садашња посебна стопа ПДВ издавачима штампаних и онлајн медија и агенцијских сервиса, са садашњих 10 одсто, смањи на пет одсто, изјавила је у интервјуу ФоНету извршна директорка Асоцијације медија Далила Љубичић.
Она је подсетила да је Асоцијација поднела иницијативу и да стопа ПДВ за оглашавање у штампаним и дигитаним издањима, која је сада 20 одсто, буде смањена на 10 одсто.
Велико постигнуће Асоцијације медија било је пре више година, у време увођења ПДВ, када је индустрији штампаних медија и новинских агенција, уместо опште стопе од 20 одсто, одобрена посебна стопа од осам одсто, која је, у међувремену, повећана на 10 одсто, истакла је Љубичић.
Асоцијација медија је иницијативу за смањење ПДВ први пут покренула још 2015.године, рекла је Љубичић и нагласила да је тадашњи министар финансија то оценио као добар предлог, а да је подршка стигла и од скупштинског Одбора за културу и информисање.Према њеним речима, читав посао је ипак застао, али Асоцијација не одустаје од своје иницијативе.
Говорећи о активностима у прошлој и плановима у 2017.години, Љубичић је истакла да је Аосцијација медија поднела предлог за измену Закона о ауторским правима.
„Садашњи Закон о ауторским правима подводи фотографију под уметничко дело и издаваче доводи у ситуацију да, по истеку пет година, немају право коришћења фотографије која је, можда, и део њихових архива и чију су употребу раније већ регулисали са фотографима“, објаснила је Љубичић, напомињући да се, због тога, често воде судски спорови.
Асоцијација је надлежном министарству дала предлог како да се ти проблеми реше малим законским изменама, рекла је Љубичић, која очекује да Влада Србије у року од месец дана разматра измене Закона о ауторским правима.
Говорећи о изради нове Медијске стратегије, Љубичић је нагласила да Асоцијација медија од Министарства културе и информисања тражи да и овог пута буде укључена у њену израду, заједно са партнерима из медијске заједнице, јер се на све њих и односи.
„Није све примењиво што је било у претходној стратегији из 2011. године. Променио се амбијент, приватизација медија је дала неке позитивне и неке негативне резултате“, оценила је Љубичић и предочила да цео сет стимулативних мера за развој индустрије штампаних и онлајн медија практично није примењен.Љубичић је рекла и да ће Асоцијација инсистирати на даљем постојању система пројектног суфинансирања медијских садржаја од јавног интереса, али у „унапређеној варијанти“.
Према њеним речима, изласком државе из власништва у медијима и увођењем пројектног суфинансирања, смањен је укупан износ који држава даје за медије, па би тај део регулативе требало унапредити, како би један део средстава био врачен медијима.
„Неке индиције показују да буџет за пројектно суфинансирање може бити повећан само ако расте и буџет за културу“, рекла је Љубичић и оценила да, у том смислу, постоји веза, јер су култура и информисање у ресору истог министарства.
Асоцијација медија ће се и у 2017.години бавити друштвено одговорним кампањама, попут развоја медијске писмености, најавила је Љубић и додала да се о томе већ воде разговори са Министарством просвете.
Она је истакла да Асоцијација подржава даљи развој саморегулације и рад Савета за штампу, чији је један од суоснивача, без обзира на то што међу одговорнима за велики пораст броја кршења Кодекса новинара има и неких њених чланица.
То не значи да ћемо ми као Асоцијација одступити. Подржавамо и евентуално проширење надлежности Савета за штампу и на електронске медије, предочила је Љубичић.
Она је најавила да ће Асоцијације медија наставити и са програмима професионалне обуке новинара и то не само из медијских кућа које су њене чланице, укључујући и оне на језицима мањина, већ и из локалних и других медија.

Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.