Вести
19. 01. 2017.
Најчешће речи у новинама: Србија, Београд, милион и Вучић
Оно шта је заједничко речима Србија, Београд, милион, Вучић, Русија и живот, је да су у 2016. години биле најчешће коришћене речи у штампаним медијима, показују данас објављени резултати анализе медијског садржаја компаније Нинамедија.
Сектор анализа медијског садржаја Нинамедије је редовним годишњим мониторингом штампаних медија у Србији за 2016. дошао до резултата који показују које речи су медији најчешће користили обраћајући се читаоцима.
Најчешћа реч коју су у основном облику медији користили у насловима текстова је Србија, имала је више од 14.000 појављивања, што је 12 одсто мање него у 2015, саопштила је Нинамедија.
Београд је поменут 6.516 пута односно 12 одсто више него у 2015. години.
Милион је трећа реч према учесталости са 3.143 спомињања и мањим бројем појављивања за 14 одсто.
У области економије све теме бележе пад броја помињања у односу на 2015, а најфреквентније су - милион, евро, динар, пензија, директор и милијарда.
У области геополитике, највећи број учесталости се бележи код речи Србија, Београд, Европа и Русија, а следе речи избеглице/мигранти.
Највеће повећање забележено је код речи Америка и НАТО, а највећи пад код речи Косово и Албанија.
У категорији личности, најчешће помињана личност је Александар Вучић, али мање него у 2015, за 14 одсто.
Следи Доналд Трамп са највећим повећањем од 1.421 одсто.
На трећем месту је Томислав Николић, али за 15 одсто мање него прошле године, а иза њега и Путин са 14 одсто већим бројем појављивања.
У области политике, од већих странака највише је помињана СНС и то за 21 одсто више него у 2015.
ДС је готово идентично заступљена, а СПС више за 76 одсто. Највеће повећање код појмова бележимо код назива странака - СНС, СПС, ДС, ДСС, и Двери, те највеће повећање уопште код појма Доналд Трамп.
Од осталих појмова који су забележили већу учесталост у односу на прошлу годину, најзанимљивији су Додик и НАТО, први због избора у Републици Српској и референдума о државном празнику, а НАТО између осталог и због потенцијалног уласка Црне Горе у овај савез.
Истраживања су показала да су избори у Србији и у САД видно утицали на појмове које су медији пласирали преко наслова.
Када је реч о спорту, Новак Ђоковић је и даље најзаступљенији појам, а онда следе речи Партизан, фудбал и Звезда и сви ови појмови бележе мању учесталост, док је већа забележена код појмова Кошарка и Ватерполо.
Олимпијске игре у Рију и успеси Србије у кошарци и ватерполу су биле повод да их медији више помињу него у 2015. години.

Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.