Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Екран гори, а србин се чешља
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

08. 02. 2010.

Извор: Вечерње новости

Екран гори, а србин се чешља

Дневно смо више од пет сати приковани за ТВ. Лакше нам је кад је и другима тешко...

Макар накратко, скоро сваки грађанин Србије заинтересовао се како је Цакани успео сир, јесу ли краве Биља и Љиља шутнуле Марину Перазић док их је музла, или ко је Маји Николић исекао штикле. Тако је „Фарма“ стигла до гледаности од 6.566.429 становника Србије (95 одсто укупног аудиторијума).

Епизоде рекордера гледаност, серије „Село гори а баба се чешља“, просечно прати 2,9 милиона гледалаца. „Рањени орао“ пратило је, у једном тренутку, чак 40 одсто укупне ТВ публике.

Европски смо шампиони у гледању телевизије - дневно проводимо више од пет сати погледа прикованих за ТВ екране! За првих пет дана од уласка у кућу ВИП Великог Брата - 5.346.673 гледалаца пратило је, макар накратно, шта се дешава у таборима сиромашних и богатих, шта говоре и чиме се занимају Бора Дрљача, Ера Ојданић, Лепа Лукић, Боки, Дивна (мама Јелене Карлеуше), Дејан (бивши дечко Секе Алексић)...Српска публика, очигледно, највише воли ријалити и домаће серије. Током 2009. године четири водећа места на листи најгледанијих емисија заузеле су РТС-ове домаће серије. За петама им је избацивање са „Фарме“.

- Јак ријалити сигурно доноси гледаност - каже Дарко Броћић, директор агенције „АГБ Нилсен“, која врши пиплметарска мерења и анализе гледаности ТВ програма. - РТС је био најгледанија телевизија протекле године. До септембра је, у континуитету, био најгледанији, а онда је са „Фармом“ Пинк преузео примат до краја године. Ево, претходни месец, када се овај ријалити не емитује, поново је вратио РТС-у лидерску позицију.

За ријалити је карактеристично, каже наш саговорник, што публику дуго држи приковану за телевизор. Зато је и просечна гледаност повећана за 10 минута, па грађани Србије сада проводе 303 минута пред екраном.

- Економска криза довела је до тога да људи мање путују и проводе се, па им преостаје да гледају телевизију - објашњава Броћић. - А по томе што волимо ријалити програме нисмо изузетак. Тако је свуда у свету.

Стручну „дијагнозу“ феномена ријалитија има проф. др Дивна Драгићевић-Шешић. Она сматра да гледамо садржаје са којима се идентификујемо. А још је боље ако се осећамо супериорнима.

- Гледала сам „Велики Брат„ у многим земљама и свуда ми је био бескрајно досадан. Али, јасна је формула која му доноси успех. Помаже нам да испразност сопственог живота оправдамо још већом испразношћу туђег. Ти људи не живе живот, већ обичну празнину. Ништа се не дешава, препуштени су мислима које су најчешће баналне и приземне - овако изгледа „Велики Брат“ из угла ове аналитичарке медија.

- И када се осећамо понижено у градском превозу, на улици, на шалтеру, осетимо суперироност над тим јадним људима који морају да слушају диктат Великог Брата.И то што анонимуси, захваљујући овом ријалитију, постају звезде, кратког је даха, сматра она. Психологија, каже, познаје феномен у коме група идеализује некога ко је беспомоћан и јадан.- Од њега направе привремену звезду, да би га једног дана, када се изиграју, бацили у још веће блато. Потребни су нам да докажемо себи како, кад могу они, можемо и ми једног дана да будемо звезде - објашњава проф. Драгићевић-Шешић.

А воле српски гледаоци и авантуру на екрану. Тако је „Сурвајвер“ донео Фоксу раст гледаности од скоро 40 одсто и неизвесну борбу са Б 92 за трећу позицију међу националним телевизијама.- Авантура, забава и узбуђење су пун погодак. „Сурвајвер“ се доста разликује од осталих ријалитија. Гледаоцима се допада екстремна авантура 22 „робинзона“, егзотични предели, занимљиве игре, интриге, изненађења - хвали Фоксов адут гледаности Слађана Пауновић, задужена за односе са јавношћу на овој телевизији.

Више од ријалитија, показала је статистика, публика на дуге стазе воли наше серије.

- Домаћи глумци су звезде. Публика их воли. Идентификује се са ситуацијама кроз које пролазе, близак нам је њихов речник, хумор - анализира проф. Драгићевић-Шешић.А рецепт за гледаност „Фарме“, „Великог Брата“, „Грандовог весеља“, „ Курсаџија“, „Тренутка истине“ и осталих Пинкових фаворита открива нам Татјана Војтеховски, пи-ар ове телевизије:

- Поруку морате да пошаљете најнижем члану групе, јер тек тада знате да је сви могу примити. Зато су садржаји који се обраћају најширем аудиторијуму мање интелектуално захтевни. Ако не морају да се титлују, ако не траже да откривате скривено значење, ако могу да се прате док обављете кућне послове, ако буде радозналост, ако вас релаксирају, онда су то потенцијално врхунски гледани садржаји.

И можда баш зато, публици је занимљиво да ли је Марко Ђуровски освојио срце манекенке Сандре, је ли било секса, ко је испао шмекер, а ко глуп... Публику пале и ситне свађе - шта је Ера рекао Лепој Лукић, а шта Викторија Маји Николић...И што више прљавштине исплива, ТВ се дуже гледа, о њему се гласније прича.

Антрфиле : Дневник неприкосновен

Други дневник је неприкосновен по гледаности међу информативним емисијама. Уобичајено је да је дупло гледанији од Пинковог „Националног дневника“. Али, занимљиво је да се та разлика смањила значајно у време када је емитована „Фарма“. Значи, ријалити повећава гледаност целог програма - објашњава Дарко Броћић, из Агенције „АГБ Нилсен“, која мери гледаност уз помоћ 880 пиплметара широм Србије.

Луда кућа

Што више туче и свађе на екрану, више је и гледалаца који испред њега седе. „Луда кућа“ ТВ Кошава један је од екстрема. Пред камерама се, искрено или „намештено“, исповедају наркомани, хомосексуалци, преваранти, швалери, стриптизете... А њихове животне приче „пљује“ или „аминује“ публика у студију.И Фоксови „Нинџа ратници“ били су јунаци многих дечака. Намештене туче имитирали су испред зграде, са братом у соби...

Публика

Од филмова за велико платно, фестивала и снимака позоришних представа, примат на телевизији преузели су аутентични ТВ формати као што је ријалити - објашњава Татјана Војтеховски. - Тренд телевизије је да се креће од романсираних форми до оних без строгог сценарија, од пасивне до активне улоге гледаоца.

Ивана Мићевић


Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси