Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Медији у кампањи извештавали неадекватно и неизбалансирано
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

19. 05. 2016.

Аутор: Маја Ђурић Извор: Н1

Медији у кампањи извештавали неадекватно и неизбалансирано

Трошкови кампање за априлске изборе били су мањи него у изборним процесима ранијих година, а најзаступљенија у јавности била је Српска напредна странка, показао је мониторинг финансирања кампање Транспатрентности Србија. БИРОДИ закључује да су медији у изборној кампањи о актерима изборног процеса извештавали неадекватно и неизбалансирано.

 

Три недеље изборне кампање и вишемилионски трошкови за политичке партије. Најскупље су биле телевизијске секунде - партије су за ТВ оглашавање потрошиле више од седам милиона евра, али је априлска кампања само продубила јаз међу листама, тврди програмски директор Транспарентсности Србија Немања Ненадић.

"Изразита доминација једне листе, то је у овом случају листа СНС-а, која је имала далеко веће примећене трошкове кампање него све друге, практично имамо када је реч о ТВ оглашавању, које је најзначајније. Према овим нашим проценама само још једна листа је имала преко милион евра вредно ТВ оглашавање”, објаснио је Ненадић.

Истраживања указују и да је у штампаним медијима, проценат уложеног новца политичких странака, готово сразмеран освојеном проценту гласова 24. априла. А укупни трошкови свих огласа премашују 1,2 милиона евра.

Државне активности у партијске сврхе или "функционерска кампања", феномен је који није изостао. У априлу је уочен драстичан пораст активности државних функционера на свим нивоима, каже сарадник Транспарентности Србија Затко Минић.

"Највише промотивних активности током ових шест недеља имали су градски функционери Синиша Мали и Горан Весић – 62, односно 60. Поређења ради у том претходном периоду имали су 18 и 17, а после избора седам односно три. Даље следе са бројем промотивних активности Александар Вулин, који је повећао број са 19 у 2015. на 38 у кампањи, а премијер је удвостручио са 10 на 20”, објашњава Минић.

А како су у изборној кампањи медији извештавали о актерима изборног процеса? Истраживање Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) показује - неадекватно, без поштовања принципа неустралности, без критичког осврта.

“Оно што је кључ јесте да смо имали превише позитивну кампању, да смо имали феномен оно што ми зовемо 'партијских камера', где је просто у изборним блоковима су били прилози, који су личили на прилоге као да су их политичке странке правиле. Телевизија Н1, ипак, по нашем мониторингу била та која је била најближа неком идеалном моделу”, каже Зоран Гавриловић из БИРОДИ-ја.

Без балансираног извештавања и једнаке присутности позитивних, негативних и неутралних извештаја о свим актерима изборног процеса, медији су засигурно "пали" изборни испит.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси