Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Без ограничења за преносе митинга странака
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

15. 03. 2016.

Аутор: В. Цвејић Извор: Данас

Без ограничења за преносе митинга странака

За разлику од претходне две изборне кампање, телевизије неће имати ограничења у наредних месец и по дана што се тиче преношења предизборних скупова и митинга политичких партија, односно онога што се назива „плаћени термин" у програму. Нови Правилник о обавезама емитера током кампање, усвојен прошле године, и Закон о електронским медијима не предвиђају посебно уређивање плаћених термина.

Једино што ће бити ограничено, као и до сада, јесте политички маркетинг који ће моћи да се емитује у оквиру иначе предвиђеног простора за рекламе -12 минута у сату за комерцијалне националне телевизије и шест минута на јавним сервисима, укупно са комерцијалним рекламама. 

Пред изборе 2012. године Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ), тадашњи РРА, усвојио је одлуку да ограничи трајање плаћених термина партијама како би се избегло фаворизовање политичких странака које имају више новца и које могу да покупују све термине. Тада је уведено правило да свака изборна листа у оквиру плаћених термина може да добије максимално пет минута у току једног дана на једној комерцијалној телевизији, као и један прилог током кампање у трајању до 30 минута. Да би се заштитили гледаоци, ограничено је да ови прилози не смеју укупно прелазити 90 минута дневно. Притом, такви програмски блокови нису се смели емитовати од шест до девет сати ујутру и у „прајм тајму" од 19 до 23 часа. Од ових избора та правила поново не важе. 

Једино правило за плаћене термине у овој кампањи јесте да морају бити јасно назначени и одвојени од регуларног програма и да се не смеју емитовати у току и најмање десет минута пре или након емитовања дечије емисије, односно емисије намењене малолетницима. Предизборни програм не сме се емитовати ни 48 часова пре дана одржавања избора, односно током изборне тишине. Емитери су, према прописима, дужни да емитују политичке огласне поруке свих заинтересованих подносилаца изборних листа и кандидата под једнаким програмским, техничким и финансијским условима. 

„Забрањено је прикривено емитовати предизборни програм у виду информативног или друге врсте програма. Забрањенојетоком предизборне кампање емитовати игране, документарне, забавне или друге сличне програмске садржаје у којима се појављује функционерили истакнути представник подносиоца изборне листе или кандидат. Функционер или истакнути представник подносиоца изборне листе или кандидат не сме се током предизборне кампање појавити у програму пружаоца медијске услуге као водитељ, спикер, репортер или у другом сличном својству, безобзира на природу програмског садржаја", наводи се у правилнику РЕМ. 

Извештавање о изборној кампањи током информативних емисија о кампањи, такође, мора бити јасно означено и раздвојено од осталих вести у емисији.

 

 

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси