Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Нови канали комуникације мењају сферу маркетинга
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

30. 11. 2015.

Извор: Курир

Нови канали комуникације мењају сферу маркетинга

Најновији податак да се чак 74 одсто потрошача ослања на друштвене мреже када доноси одлуке о куповини показује колико је компанијама данас важно у којој мери су и на који начин присутне на њима.

 

Друштвене мреже полако померају у други план досадашње „традиционалне" канале размене информација и отварају велики простор за маркетиншке и ПР активности компанија.

Према извештају највећег светског онлајн магазина посвећеном друштвеним мрежама Соушл медија егземинер, 92 одсто маркетиншких стручњака тврди да су друштвене мреже изузетно важне за њихов бизнис, док је тај проценат у 2014. години износио само 63 одсто.

Растући значај мобилног интернета и дигиталних медија условио је убрзан развој нових канала комуникације и иницирао све већу употребу друштвених мрежа у циљу унапређења дугорочног односа компанија и циљне групе потрошача.

Интересантно је да је тренд из 2010. године - да корисници своје налоге на друштвеним мрежама проверавају углавном с посла јер већина нема рачунар или интернет код куће - данас у потпуности промењен.

Експанзија паметних телефона и мобилног интернета омогућила је и масовније коришћење друштвених мрежа, а према истраживањима, фреквенција посете друштвеним мрежама у последње две године повећала се за 40 одсто.

Уместо привлачења већег броја пратилаца на друштвеним мрежама, као што је био случај раније, последњих пет година компаније посвећују пажњу квалитативним питањима: које тактике су најефикасније? Како повећати ангажовање фанова? Како мерити повраћај инвестиција? Како наћи праву циљну групу и које алатке за управљање социјалним мрежама су најбоље?

Највећи број потрошача више нема дилему где да нађе информацију о томе где и шта да купи за себе, чланове своје породице и пријатеље.

Према једном од најновијих истраживања, чак 74 одсто потрошача ослања се на друштвене мреже када доноси одлуке о куповини. Пре него што „додају производ у корпу“, они детаљно проучавају мишљења, рејтинге и коментаре других потрошача, и то управо преко друштвених мрежа, што даје велики простор компанијама да их искористе у маркетиншке сврхе.

На Соушл бејкерсу, највећем порталу о друштвеним мрежама, објављено је да је број активних корисника на Фејсбуку прешао 1,4 милијарде, на Јутјубу милијарду, а Твитеру 316 милиона корисника.

Наступ на друштвеним мрежама започиње квалитетном разрадом стратегије која, између осталог, дефинише оно што желимо да изазовемо код циљних група, било да су то ангажованост или интеракција који утичу на стварање лојалности бренду или презентовање имиџа компаније као модерног и иновативног. Компонента која стратегију сваког светског бренда чини професионалном многи стручњаци за дигиталне медије називају Г. И. В. Е. (grovvth, innovation, visibility, energize).

У овом акрониму садржана су два основна императива која су из године у годину непромењива: раст броја фанова и раст интеракције (grovvth и visibility), а оно што је карактеристично за напредно коришћење канала на друштвеним мрежама јесте иновација, преко увођења нових форми постова и апликација, уз подстицање креативности фанова.

Под „енергизовањем" се подразумева утицај који бренд остварује на онлајн популацију.

Заједничка карактеристика свих друштвених мрежа јесте двосмерна, односно интерактивна комуникација и иницирање разговора с публиком. Овај аспект представља кључну чињеницу еволуције друштвених медија: комуникација више није једносмерна и бренд не говори сам за себе, већ креира окружење у коме се о њему позитивно говори, а велику улогу има и чињеница да у реалном времену можемо добити повратну информацију јавности.

Ера дигиталних медија довела је до тога да од „лајкова“, односно допадања, дословно долазимо до стварања дубљег односа према бренду.

Трећи корак ове трансформације је нешто више и од лојалности, а то је способност да потрошача задржимо не само као купца већ као лојалног амбасадора наших вредности.

Значај друштвених мрежа Србија као пример У Србији постоји више од 3,5 милиона Фејсбук налога, што чини око 50 одсто популације.

У Србији су „најмобилнији" корисници Твитер апликације, а њихов број је прешао 400.000. На светском нивоу Инстаграм представља најбрже растући канал, који, примера ради, у САД користи 53 одсто младих и 23 одсто старијих, и тренутно има 400 милиона активних корисника у свету. У Србији су ове бројке далеко од светског тренда и веома мали број компанија има развијен наступ на овој друштвеној мрежи. Број корисника Јутјуба у Србији је три милиона, Инстаграма 380.000, а Твитера 360.000.

- Међу компанијама у Србији које разумеју значај друштвених мрежа и предњаче у њиховом коришћењу је и НИС. НИС страница на водећој глобалној друштвеној мрежи Фејсбук постоји од 2010, током 2014. број пратилаца повећан је за око 75 одсто, а тренутно их је више од 197.000.

Компанијин Линкед Ин налог најпопуларнији је у Србији са више од 12.000 пратилаца. Објављују се вести о пословима и праксама које су релевантне за популацију потенцијалних кандидата за посао. НИС је освојио престижну награду у категорији Најбољи наступ на друштвеним мрежама у 2014. години часописа ПЦ Прес.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси