Вести
09. 10. 2015.
Медији у Србији незаинтересовани за догађања у региону
Медији у Србији готово су потпуно незаинтересовани за догађања и у региону и у свету и представљају праву слику друштва у којем постоје, оценили су учесници медијског панела на Дунавском бизнис форуму у Новом Саду.
Извршни продуцент Телевизије Н1 Игор Божић оценио је на панелу "Медији и њихов утицај на изградњу свести о значају повезивања људи, идеја и тржишта", да су медији огледало друштва у којем раде.
"Медији су огледало друштва у коме раде и ако је друштво оријентисано само на себе, онда ни медији не извештавају о комшилуку. Као друштво смо апсолутно незаинтересовани за било шта што се не дешава код нас", рекао је Божић.
Према његовим речима, објективну слику и "необојену информацију" о догађајима на простору бивше Југославије могуће је дати једино кроз регионално извештавање, о чему сведоче примери попут недавног затварања граница између Србије и Хрватске.
"На тај начин разбијате стереотипе о томе да се новинарством могуће бавити само из угла нација из које извештавате. Објективна слика догађаја је могућа једино на тај начин", рекао је Божић.
Главни уредник Новинске агенције Бета Иван Цвејић оценио је да уређивачке политике већине медија карактерише "клаустрофобичност".
"Информације о суседним земљама готово увек су негативне, обојене у црно, а понајвише има оних информација које ниподаштавају грађане суседних земаља. Медији у Србији не извештавају ни о веома важним светским темама, већ о ситним зађевицама међу домаћим политичарима", рекао је Цвејић.
Он је оценио да је за медијски простор у Србији карактеристично "преписивачко новинарство" и додао да је крађа медијских садржаја масовна и није само специјалитет овог простора.
Извршни директор Интерњуза (Internews) Косова Фаик Испахиу рекао је да су медији ти који треба да раде на нормализацији односа у региону, али је оценио да они то углавном не раде.
"Медији нажалост врло често не промовишу јавни интерес, већ политичке и корпорацијске интересе малих група људи", казао је Испахиу.
Додао је да велики проблем представља и чињеница да већина најутицајнијих телевизија у Србији не жели да емитује садржаје косовских независних продукција.
Директор компаније Нинамедиа Драган Радић заложио се и за регионалну сарадњу између медијских компанија и у смислу повезивања у бизнису.
Комуниколог Бесим Спахић из Сарајева оштро је критиковао медије и рекао да се већина њих данас понаша по принципу "забави и заглупљуј људе".
Бивши главни уредник Телевизије Дунав из Будимпеште Габор Бодиш оштро је критиковао премијера Мађарске Виктора Орбана због цензуре коју спроводи над медијима.
Генерални директор Радио-телевизије Војводине Срђан Михајловић рекао је да је та медијска кућа веома заинетерсована за сарадњу са јавним сервисима у Дунавском региону и оценио да се потенцијални конфликти на тај начин најбоље превенирају.
Главна уредница дневног листа Мађар со (Maguar Szo) Марта Варју заложила се за сарадњу између мањинских медија у Дунавском региону.
Дунавски бизнис форум су организовали Универзитет у Новом Саду, Информативни центар за пословну стандардизацију и сертификацију (БСЦ) и Медија инвент, уз подршку Скупштине и Владе Војводине.
Коментари (1)
Остави коментар09.10.
2015.
Hm...
"Mediji u Srbiji nezainteresovani za događanja u regionu"
ОдговориNi mediji u regionu nisu zainteresovani za događanja u Srbiji. Zato će "naši strani prijatelji" da sve medije "demokratskim" putem prevaspitaju jer je to u interesu globalizacione internacionalizacije. Projekat G6. Svako malo nas mire i dele a običan svet strada.