Вести
06. 10. 2015.
Повереница: Реклама омаловажава жене
Повереница за заштиту равноправности Бранкица Јанковић осудила је данас као крајње непримерну и увредљиву рекламу на билбордима по Војводини којом се пољопривредни производ на омаловажавајући начин доводи у везу са женама.
У сапштењу, повереница је навела да је садржај у коме се жена своди на објекат, уз стереотип да је њена једина сврха да рађа, дубоко дискриминаторан, вређа достојанство жене и грубо подржава предрасуде о неравноправности жена.
"Промовисање оваквих патријархалних модела према којима је за жену важно да је из добре породице, здрава, снажна и спремна да рађа, дубоко се коси са домаћим антидискриминационим прописима и законодавством. Уместо да се сузбијају, на овај начин се подржавају родни стереотипи којима се жене омаловажавају", навела је Бранкица Јанковић.
Повереница је затражила од свих који обликују јавни живот у Србији, међу којима су и компаније и маркетиншке агенције, да поштују прописе и професионалне стандарде и да се уздрже од увредљивих, сексистичких и дискриминаторских садржаја, а да своју креативност изразе на примерен начин, поштујући достојанство жене.
У саопштењу је повереница најавила да ће поводом овог случаја поднети притужбу и да ће се по њој поступати у законом прописаном року.
Реч је о реклами за "врхунске сорте пшенице". На билборду је фотографија жене која каже: "Тражим паора! Златокоса, из добре породице, здрава и снажна, спремна да рађа".
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.