Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Закони не дају све одговоре
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 09. 2015.

Извор: Фонет

Закони не дају све одговоре

Поента Медијске стратегије донете 2011. године јесте да уреди медијски простор и изведе државу из власништва у медијима, оценили су данас шеф Делегације Европске уније (ЕУ) Мајкл Давенпорт и шеф тима за преговоре са ЕУ Тања Мишчевић, напомињући да медијски закони доносе решења, али не дају све одговоре.

 

Давенпорт је, на представљању брошуре "Преговарачка поглавља - 35 корака до ЕУ" у Народној библиотеци Србије, рекао да се, у склопу Медијске стратегије, мора имати на уму свеобухватна одговорност власти да негује окружење у којем слободе медија могу да просперирају.

"То није лако измерити, али је нешто што се може процењивати. Требало би креирати простор за дебату у медијима. Ту су фактори и питање власништва у медијима и њиховог финансирања", напоменуо је Давенпорт.

Закони доносе решења, али не дају све одговоре, рекао је Давенпорт, одговарајући на питање да ли су нови медијски закони довели до концентрације власништва и таковог утицаја да већина медија имају исте наслове.

Он је оценио и да медијским законима није решена велика тема, а то је област оглашавања, као и улоге различитих регулаторних тела, која имају одговорност за квалитет и обавезу да интервенишу када се стандарди не поштују.

Мишчевић је подсетила да су медијски закони усвојени прошле године и написани у консултацијама са ЕУ и њеним стручњацима.

"Било је потребно усвојити и подзаконске акте како би се кренуло у приватизацију, која би требало да буде завршена 31. октобра", нагласила је Мишчевић.

Тиме се завршава један део процеса, а то је излазак државе из власништва у медијима, рекла је она и додала да онда остаје питање медијског садржаја, које уређују новинари на основу своје професионалности и знања.

"Сада се ради Закон о оглашавању у којем ће материја оглашавања бити озбиљније третирана него у Закону о електронским медијима", најавила је Мишчевић.

Коментари (1)

Остави коментар
пет

25.09.

2015.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 13:41

Podsecanje

Povodom poslednjeg stava ovog teksta, zelim da podsetim gospodju Miscevic da je javnu rasprava o Nacrtu zakona o oglasavanju sprovelo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u periodu od 3. januara do 3. februara 2015. godine. U objavljenom javnom pozivu za učešće u vnojavnoj rasprava o nacrtu ovog zakona pislo je: "Po okončanju postupka javne rasprave Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija će analizirati sve sugestije, predloge i primedbe učesnika u javnoj raspravi i sačiniti izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi."

Stavise, prema clanu 41 (poslednji stav) Poslovnika Vlade, predlagač je dužan da izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi objavi na svojoj internet stranici i portalu e-uprave najkasnije u roku od 15 dana od dana okončanja javne rasprave. Medjutim, ovaj izvestaj do danas nije objavljen iz nepoznatog razloga?

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси