Вести
25. 09. 2015.
Закони не дају све одговоре
Поента Медијске стратегије донете 2011. године јесте да уреди медијски простор и изведе државу из власништва у медијима, оценили су данас шеф Делегације Европске уније (ЕУ) Мајкл Давенпорт и шеф тима за преговоре са ЕУ Тања Мишчевић, напомињући да медијски закони доносе решења, али не дају све одговоре.
Давенпорт је, на представљању брошуре "Преговарачка поглавља - 35 корака до ЕУ" у Народној библиотеци Србије, рекао да се, у склопу Медијске стратегије, мора имати на уму свеобухватна одговорност власти да негује окружење у којем слободе медија могу да просперирају.
"То није лако измерити, али је нешто што се може процењивати. Требало би креирати простор за дебату у медијима. Ту су фактори и питање власништва у медијима и њиховог финансирања", напоменуо је Давенпорт.
Закони доносе решења, али не дају све одговоре, рекао је Давенпорт, одговарајући на питање да ли су нови медијски закони довели до концентрације власништва и таковог утицаја да већина медија имају исте наслове.
Он је оценио и да медијским законима није решена велика тема, а то је област оглашавања, као и улоге различитих регулаторних тела, која имају одговорност за квалитет и обавезу да интервенишу када се стандарди не поштују.
Мишчевић је подсетила да су медијски закони усвојени прошле године и написани у консултацијама са ЕУ и њеним стручњацима.
"Било је потребно усвојити и подзаконске акте како би се кренуло у приватизацију, која би требало да буде завршена 31. октобра", нагласила је Мишчевић.
Тиме се завршава један део процеса, а то је излазак државе из власништва у медијима, рекла је она и додала да онда остаје питање медијског садржаја, које уређују новинари на основу своје професионалности и знања.
"Сада се ради Закон о оглашавању у којем ће материја оглашавања бити озбиљније третирана него у Закону о електронским медијима", најавила је Мишчевић.
Коментари (1)
Остави коментар25.09.
2015.
Podsecanje
Povodom poslednjeg stava ovog teksta, zelim da podsetim gospodju Miscevic da je javnu rasprava o Nacrtu zakona o oglasavanju sprovelo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija u periodu od 3. januara do 3. februara 2015. godine. U objavljenom javnom pozivu za učešće u vnojavnoj rasprava o nacrtu ovog zakona pislo je: "Po okončanju postupka javne rasprave Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija će analizirati sve sugestije, predloge i primedbe učesnika u javnoj raspravi i sačiniti izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi."
ОдговориStavise, prema clanu 41 (poslednji stav) Poslovnika Vlade, predlagač je dužan da izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi objavi na svojoj internet stranici i portalu e-uprave najkasnije u roku od 15 dana od dana okončanja javne rasprave. Medjutim, ovaj izvestaj do danas nije objavljen iz nepoznatog razloga?