Вести
24. 07. 2015.
Регистар чека медије
Од 1.300 новинских, радио и ТВ кућа, новинских агенција и интернет портала, тек 121 се уписао у Регистар медија. Рок за упис у регистар истиче 13. августа, а Министарство културе и информисања апеловало је на медије да се што пре евидентирају. До 13. фебруара постојао је Регистар јавних гласила који је водила Агенција за привредне регистре, а онда је он угашен, а сви подаци пребачени у нову евиденцију Регистар медија.
У АПР кажу да су пренели податке о свих 1.300 медијских предузећа, али како нови регистар тражи додатне податке, медији морају да их доставе.
Недостајуће податке уписало је 26 телевизијских програма, два сервиса новинских агенција и четири електронска издања уређивачки обликованих интернет страница.
Комплетне податке има и 29 самосталних интернет портала, 19 радио програма и 41 дневне и периодичне новине, сазнајемо у АПР.
Нови регистар уведен је доношењем Закона о јавном информисању и медијима и доноси знатно више података о власништву и пословању медијске куће.
У новом регистру постају јавни подаци о свим власницима више од пет одсто капитала медија, као и о њиховим повезаним лицима.
Свако ће моћи да види и колика је помоћ државе одређеном медију, као и податке о средствима добијеним од различитих државних органа, локалних самоуправа, покрајинских органа или предузећа које финансира Република Србија.
Регистар ће пружати и податке о просечним тиражима медија.
Јавности ће бити стављени на увид и подаци о државној помоћи и новчаним средствима која медијима додељују државни органи, локална самоуправа, организације са јавним овлашћењима или правна лица које оснива или финансирају Република Србија, аутономна покрајина или локална самоуправа.
Уколико нису уписани у регистар, медији неће моћи да конкуришу за неки од видова државне помоћи.
Упис свих Законом прописаних података у Регистар медија важан је и за јавност и за медије.
Упис података у Регистар омогућиће транспарентан увид у власничку структуру медија, док за медије представља кључни предуслов да би убудуће, на свим нивоима власти, аплицирали за доделу државне помоћи и пројектно суфинансирање медијских садржаја којима се штити и промовише јавни интерес поручују из Министарства културе.
Регистар ће пружати и јавне податке о просечно продатом тиражу медија у календарској години, који ће се пријављивати до 31. марта текуће године, за претходну годину.
Цена прве регистрације је 2.800 динара, а измена података кошта 1.000 за више, а 500 динара за један податак.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.